Vinge utsett till årets bästa svenska advokatbyrå 2017

11 april 2017 Om byrån Utmärkelser

Priset, Chambers Europe Award for Excellence – Sweden Law Firm of the Year 2017, är ett av de främsta priser en svensk advokatbyrå kan få. Vinge har tidigare fått priset vid tre tillfällen, senast 2014.

Det var i fredags kväll som Vinges VD Maria-Pia Hope tog emot det prestigefulla priset vid en ceremoni i London.

Maria-Pia Hope: - Priset är bland de finaste en svensk advokatbyrå kan få, så vi är oerhört stolta och glada över denna utmärkelse. Till skillnad mot andra priser av det här slaget får vi hela vår tjänst utvärderad genom att den sammanlagda bedömningen grundar sig på många verksamhetsområden.

Chambers Europe Award for Excellence värderar en advokatbyrås styrka och framgångar inom viktiga praktikområden, strategisk tillväxt, feedback från marknaden samt marknadsledande klientuppdrag.

Maria-Pia Hope: - Priset återspeglar Vinges verkliga styrka. Genom vår storlek har vi både djup och bredd, vilket gör att vi kan åta oss stora komplexa uppdrag och uppdrag som spänner över flera rättsområden. Vi har expertisen och förmågan att bygga team runt klienten. Priset är därför till alla våra medarbetare och indirekt ett utslag för vår goda laganda.

Vinge har tidigare fått priset som årets bästa svenska advokatbyrå vid tre tillfällen: 2008, 2010 och 2014.

För mer information, vänligen kontakta:
Kristian Sjöholm, presschef Vinge, 010-614 33 53, kristian.sjoholm@vinge.se

Vinge inför Dude Diligence för ökad jämställdhet

Vinge är marknadsledare inom M&A bland Sveriges affärsjuridiska byråer. 2021 rådgav Vinge i 167 transaktioner till ett värde av 52 miljarder EUR. För att ge en bättre bild av jämställdheten i bolag inför uppköp, försäljningar och samgåenden kompletteras nu due diligence med Dude Diligence.
11 maj 2022 Om byrån Utmärkelser

Louise Brorsson Salomon, Maria-Pia Hope och Christina Kokko utses till IFLR 2022 Women Leaders

Vinges delägare Christina Kokko, Maria-Pia Hope och Louise Brorsson Salomon har blivit utsedda som Women Leaders 2022 av IFLR. Utnämningen lyfter ledare med “outstanding reputations within their markets” på en global arena.
4 april 2022 Om byrån Utmärkelser

Vinge är årets M&A-byrå

Mergermarket har utsett Vinge till Årets M&A-byrå 2021 bland affärsjurister i Sverige.
1 april 2022 Om byrån Utmärkelser