Vinge utsett till årets bästa svenska advokatbyrå 2017

11 april 2017 Om byrån Utmärkelser

Priset, Chambers Europe Award for Excellence – Sweden Law Firm of the Year 2017, är ett av de främsta priser en svensk advokatbyrå kan få. Vinge har tidigare fått priset vid tre tillfällen, senast 2014.

Det var i fredags kväll som Vinges VD Maria-Pia Hope tog emot det prestigefulla priset vid en ceremoni i London.

Maria-Pia Hope: - Priset är bland de finaste en svensk advokatbyrå kan få, så vi är oerhört stolta och glada över denna utmärkelse. Till skillnad mot andra priser av det här slaget får vi hela vår tjänst utvärderad genom att den sammanlagda bedömningen grundar sig på många verksamhetsområden.

Chambers Europe Award for Excellence värderar en advokatbyrås styrka och framgångar inom viktiga praktikområden, strategisk tillväxt, feedback från marknaden samt marknadsledande klientuppdrag.

Maria-Pia Hope: - Priset återspeglar Vinges verkliga styrka. Genom vår storlek har vi både djup och bredd, vilket gör att vi kan åta oss stora komplexa uppdrag och uppdrag som spänner över flera rättsområden. Vi har expertisen och förmågan att bygga team runt klienten. Priset är därför till alla våra medarbetare och indirekt ett utslag för vår goda laganda.

Vinge har tidigare fått priset som årets bästa svenska advokatbyrå vid tre tillfällen: 2008, 2010 och 2014.

För mer information, vänligen kontakta:
Kristian Sjöholm, presschef Vinge, 010-614 33 53, kristian.sjoholm@vinge.se

Nya delägare och counsels utsedda vid Vinges Stockholmskontor

Advokaterna Sofie Bjärtun, Rikard Lindahl, Malin Malm Waerme och Daniel Wendelsson vid Vinges Stockholmskontor har utsetts till nya delägare från och med 1 januari 2022. Följande advokater har valts in som counsels vid Vinges Stockholmskontor: Stojan Arnerstål, Amanda Knutsson, Jolene Reimerson, Linnéa Sellström och Filip Öhrner.
6 juli 2021 Om byrån Utmärkelser

Fullservice inom IP ger toppranking

Vinges IP-team har erhållit högsta ranking av den internationella guiden IP Stars inom två områden;  Trade mark contentious och Trade mark prosecution - law firms.
21 maj 2021 Om byrån Utmärkelser

Fullservice inom IP ger toppranking