Pressmeddelande Vinge utsett till årets bästa svenska advokatbyrå 2017

11 april 2017 Om byrån Utmärkelser

Priset, Chambers Europe Award for Excellence – Sweden Law Firm of the Year 2017, är ett av de främsta priser en svensk advokatbyrå kan få. Vinge har tidigare fått priset vid tre tillfällen, senast 2014.

Det var i fredags kväll som Vinges VD Maria-Pia Hope tog emot det prestigefulla priset vid en ceremoni i London.

Maria-Pia Hope: - Priset är bland de finaste en svensk advokatbyrå kan få, så vi är oerhört stolta och glada över denna utmärkelse. Till skillnad mot andra priser av det här slaget får vi hela vår tjänst utvärderad genom att den sammanlagda bedömningen grundar sig på många verksamhetsområden.

Chambers Europe Award for Excellence värderar en advokatbyrås styrka och framgångar inom viktiga praktikområden, strategisk tillväxt, feedback från marknaden samt marknadsledande klientuppdrag.

Maria-Pia Hope: - Priset återspeglar Vinges verkliga styrka. Genom vår storlek har vi både djup och bredd, vilket gör att vi kan åta oss stora komplexa uppdrag och uppdrag som spänner över flera rättsområden. Vi har expertisen och förmågan att bygga team runt klienten. Priset är därför till alla våra medarbetare och indirekt ett utslag för vår goda laganda.

Vinge har tidigare fått priset som årets bästa svenska advokatbyrå vid tre tillfällen: 2008, 2010 och 2014.

För mer information, vänligen kontakta:
Kristian Sjöholm, presschef Vinge, 010-614 33 53, kristian.sjoholm@vinge.se

Vinge behåller toppranking

I Chambers Global nyligen publicerade ranking erhåller Vinge toppranking för M&A, Kapitalmarknad och publik M&A, Tvistlösning samt Immaterialrätt i band 1, samt för Bank och finans i band 2.
24 februari 2021 Om byrån Utmärkelser

Vinge utnämns till ”The top firm in Sweden” i WTR 1000:s senaste ranking

När World Trademark Review presenterar årets ranking hamnar Vinge i topp. Byrån erhåller guidens främsta omnämnande, där även enskilda experter lyfts fram.
18 februari 2021 Om byrån Utmärkelser

Vinge i topp när transaktionsåret 2020 summeras

Efter en period av turbulens blickar vi tillbaka på ett 2020 som trots rådande osäkerhet inneburit ett mycket starkt år. När fjolåret summeras i Mergermarkets rapport ser vi tillbaka på ytterligare ett år med hög aktivitet, där Vinge tar förstaplatsen för såväl antal transaktioner som transaktionsvärde i Sverige.
7 januari 2021 Om byrån Utmärkelser