Pressmeddelande Vinge utsett till årets bästa svenska advokatbyrå 2017

11 april 2017 Om byrån Utmärkelser

Priset, Chambers Europe Award for Excellence – Sweden Law Firm of the Year 2017, är ett av de främsta priser en svensk advokatbyrå kan få. Vinge har tidigare fått priset vid tre tillfällen, senast 2014.

Det var i fredags kväll som Vinges VD Maria-Pia Hope tog emot det prestigefulla priset vid en ceremoni i London.

Maria-Pia Hope: - Priset är bland de finaste en svensk advokatbyrå kan få, så vi är oerhört stolta och glada över denna utmärkelse. Till skillnad mot andra priser av det här slaget får vi hela vår tjänst utvärderad genom att den sammanlagda bedömningen grundar sig på många verksamhetsområden.

Chambers Europe Award for Excellence värderar en advokatbyrås styrka och framgångar inom viktiga praktikområden, strategisk tillväxt, feedback från marknaden samt marknadsledande klientuppdrag.

Maria-Pia Hope: - Priset återspeglar Vinges verkliga styrka. Genom vår storlek har vi både djup och bredd, vilket gör att vi kan åta oss stora komplexa uppdrag och uppdrag som spänner över flera rättsområden. Vi har expertisen och förmågan att bygga team runt klienten. Priset är därför till alla våra medarbetare och indirekt ett utslag för vår goda laganda.

Vinge har tidigare fått priset som årets bästa svenska advokatbyrå vid tre tillfällen: 2008, 2010 och 2014.

För mer information, vänligen kontakta:
Kristian Sjöholm, presschef Vinge, 010-614 33 53, kristian.sjoholm@vinge.se

Vinge utnämns till bästa advokatbyrå för kvinnliga affärsjurister

Vinge har utsetts till “Bästa nordiska affärsjuridiska byrå för kvinnor” på European Women in Business Law Awards som ägde rum i London 10 september. Vinge tar för åttonde gången emot priset som den advokatbyrå som lyckats bäst med sitt jämställdhetsarbete.
10 september 2020 Om byrån Utmärkelser

Vinge utnämns till bästa advokatbyrå för kvinnliga affärsjurister

10 september 2020 Om byrån Utmärkelser

Håkan Borgenhäll har av regeringen förordnats som ny ledamot i patentombudsnämnden

Patentombudsnämnden har antagit Håkan Borgenhäll, delägare och ansvarig för Vinges IP-grupp, som ny ledamot.
8 september 2020 Om byrån Utmärkelser