Vinge förstärker inom fastighetstransaktion och fastighetsutveckling

2 april 2020 Om byrån

Anders Heintze, erkänd fastighetsjurist med mångårig erfarenhet av fastighetsrätt har anslutit till Vinge som delägare.

Anders har betydande erfarenhet av fastighetstransaktioner, projekt- och fastighetsutveckling samt kommersiella avtal med närmare 20 års verksamhet inom fastighetsjuridik. Han kommer närmast från en roll som delägare vid Setterwalls och som ansvarig för dess fastighetsgrupp. Med en bakgrund som domare är han också regelbundet engagerad som partsombud och skiljeman i kommersiella tvister.

Rekryteringen av Anders Heintze som delägare innebär en förstärkning av Vinges fastighetsgrupps fullservicekoncept där Anders erfarenhet av såväl transaktioner, projektutveckling och tvist skapar ett än mer komplett erbjudande inom fastighets- och entreprenadjuridik.

Anders är placerad vid Vinges kontor i Göteborg.

Morgan Hallén, delägare:

Vi ser en fortsatt ökande efterfrågan på våra tjänster inom fastighetsområdet, särskilt med inriktning mot transaktioner. Anders Heintze kommer att förstärka Vinges fastighetsrättsliga erbjudande på bred front med särskilt fokus på transaktioner och fastighetsutveckling. Anders mångåriga erfarenhet av domstolsprocesser och skiljeförfaranden tillsammans med ett brett kontaktnät i branschen är ett starkt komplement till Vinges redan gedigna erbjudande.

Vinge inför Dude Diligence för ökad jämställdhet

Vinge är marknadsledare inom M&A bland Sveriges affärsjuridiska byråer. 2021 rådgav Vinge i 167 transaktioner till ett värde av 52 miljarder EUR. För att ge en bättre bild av jämställdheten i bolag inför uppköp, försäljningar och samgåenden kompletteras nu due diligence med Dude Diligence.
11 maj 2022 Om byrån

Louise Brorsson Salomon, Maria-Pia Hope och Christina Kokko utses till IFLR 2022 Women Leaders

Vinges delägare Christina Kokko, Maria-Pia Hope och Louise Brorsson Salomon har blivit utsedda som Women Leaders 2022 av IFLR. Utnämningen lyfter ledare med “outstanding reputations within their markets” på en global arena.
4 april 2022 Om byrån

Vinge är årets M&A-byrå

Mergermarket har utsett Vinge till Årets M&A-byrå 2021 bland affärsjurister i Sverige.
1 april 2022 Om byrån