Pressmeddelande Vinge förstärker inom fastighetstransaktion och fastighetsutveckling

2 april 2020 Om byrån

Anders Heintze, erkänd fastighetsjurist med mångårig erfarenhet av fastighetsrätt har anslutit till Vinge som delägare.

Anders har betydande erfarenhet av fastighetstransaktioner, projekt- och fastighetsutveckling samt kommersiella avtal med närmare 20 års verksamhet inom fastighetsjuridik. Han kommer närmast från en roll som delägare vid Setterwalls och som ansvarig för dess fastighetsgrupp. Med en bakgrund som domare är han också regelbundet engagerad som partsombud och skiljeman i kommersiella tvister.

Rekryteringen av Anders Heintze som delägare innebär en förstärkning av Vinges fastighetsgrupps fullservicekoncept där Anders erfarenhet av såväl transaktioner, projektutveckling och tvist skapar ett än mer komplett erbjudande inom fastighets- och entreprenadjuridik.

Anders är placerad vid Vinges kontor i Göteborg.

Morgan Hallén, delägare:

Vi ser en fortsatt ökande efterfrågan på våra tjänster inom fastighetsområdet, särskilt med inriktning mot transaktioner. Anders Heintze kommer att förstärka Vinges fastighetsrättsliga erbjudande på bred front med särskilt fokus på transaktioner och fastighetsutveckling. Anders mångåriga erfarenhet av domstolsprocesser och skiljeförfaranden tillsammans med ett brett kontaktnät i branschen är ett starkt komplement till Vinges redan gedigna erbjudande.

Vinge i topp inom M&A

Vinge har hanterat både flest och de värdemässigt största transaktionerna under det första halvåret 2020 enligt Mergermarkets halvårsstatistik. Per halvårsskiftet hade Vinge agerat ombud i 40 transaktioner, till ett värde om MUSD 6.806. På motsvarande nordiska lista når Vinge en andraplats för antalet transaktioner, och en förstaplats för de värdemässigt största projekten.
3 juli 2020 Om byrån

Anna Palmérus invald i Västsvenska Handelskammarens styrelse

I samband med Västsvenska Handelskammarens årsmöte har Anna Palmérus, Managing Partner vid Vinges Göteborgskontor, valts in som ledamot i kammarens styrelse.
19 maj 2020 Om byrån

Vinge utsedd till ”Swedish Law Firm of the Year 2020” av IFLR

Vinge har tagit emot utmärkelsen ”Swedish Law Firm of the Year 2020” av International Financial Law Review, IFLR.
24 april 2020 Om byrån