Vinge bäst på jämställdhet för tredje gången

Vinge har för tredje gången fått priset European Women in Business Law – Sweden 2015. Utmärkelsen får Vinge för sitt arbete för jämställdhet i juristbranschen.  Vinge fick även priset 2011 och 2014.

European Women in Business Law Awards delas ut för femte gången och arrangeras av Euromoney Legal Media Group och International Financial Law Review. Priserna delas ut till de bästa byråerna och individerna baserat på undersökningar och nomineringar.

– Det känns verkligen som ett erkännande för vårt proaktiva arbete för fler kvinnliga delägare och för ökad jämställdhet både i branschen och inom Vinge. Speciellt roligt att vi får priset tredje gången av fem möjliga, säger Maria–Pia Hope, vd Vinge.

Vinges vd Maria-Pia Hope var på plats i London för att ta emot priset den 18 juni tillsammans med Christina Kokko, Sofia Olsson och Carolina Dackö.

Vinge var som enda svenska byrå nominerad även i kategorierna ”Best national firm for woman in business law”, ”Best gender diversity initiative by national firm”, “Best national firm for work-life balance” samt “Best national firm for pro bono work”.

Maria-Pia Hope var nominerad i den individuella kategorin capital markets: dept. Delägaren och advokaten Christina Kokko i kategorin M&A.

Länk till artikel med samtliga vinnare:

För ytterligare information;

Maria-Pia Hope, maria-pia-hope@vinge.se, 010 614 31 27

Nya delägare och counsels utsedda vid Vinges Stockholmskontor

Advokaterna Sofie Bjärtun, Rikard Lindahl, Malin Malm Waerme och Daniel Wendelsson vid Vinges Stockholmskontor har utsetts till nya delägare från och med 1 januari 2022. Följande advokater har valts in som counsels vid Vinges Stockholmskontor: Stojan Arnerstål, Amanda Knutsson, Jolene Reimerson, Linnéa Sellström och Filip Öhrner.

Nya delägare och counsels utsedda vid Vinges Stockholmskontor

Hayaat Ibrahim tar plats på Nova Talents lista 2021

Hayaat Ibarahim har av Nova Talent Nordics utnämnts till listan Nova Talent 111 i kategorin Legal Services. Hon är dessutom ”the Jury’s Choice” i kategorin Legal Services.