Pressmeddelande Vinge bäst på jämställdhet för tredje gången

Vinge har för tredje gången fått priset European Women in Business Law – Sweden 2015. Utmärkelsen får Vinge för sitt arbete för jämställdhet i juristbranschen.  Vinge fick även priset 2011 och 2014.

European Women in Business Law Awards delas ut för femte gången och arrangeras av Euromoney Legal Media Group och International Financial Law Review. Priserna delas ut till de bästa byråerna och individerna baserat på undersökningar och nomineringar.

– Det känns verkligen som ett erkännande för vårt proaktiva arbete för fler kvinnliga delägare och för ökad jämställdhet både i branschen och inom Vinge. Speciellt roligt att vi får priset tredje gången av fem möjliga, säger Maria–Pia Hope, vd Vinge.

Vinges vd Maria-Pia Hope var på plats i London för att ta emot priset den 18 juni tillsammans med Christina Kokko, Sofia Olsson och Carolina Dackö.

Vinge var som enda svenska byrå nominerad även i kategorierna ”Best national firm for woman in business law”, ”Best gender diversity initiative by national firm”, “Best national firm for work-life balance” samt “Best national firm for pro bono work”.

Maria-Pia Hope var nominerad i den individuella kategorin capital markets: dept. Delägaren och advokaten Christina Kokko i kategorin M&A.

Länk till artikel med samtliga vinnare:

För ytterligare information;

Maria-Pia Hope, maria-pia-hope@vinge.se, 010 614 31 27

Vinge i topp inom M&A

Vinge har hanterat både flest och de värdemässigt största transaktionerna under det första halvåret 2020 enligt Mergermarkets halvårsstatistik. Per halvårsskiftet hade Vinge agerat ombud i 40 transaktioner, till ett värde om MUSD 6.806. På motsvarande nordiska lista når Vinge en andraplats för antalet transaktioner, och en förstaplats för de värdemässigt största projekten.

Anna Palmérus invald i Västsvenska Handelskammarens styrelse

I samband med Västsvenska Handelskammarens årsmöte har Anna Palmérus, Managing Partner vid Vinges Göteborgskontor, valts in som ledamot i kammarens styrelse.

Vinge utsedd till ”Swedish Law Firm of the Year 2020” av IFLR

Vinge har tagit emot utmärkelsen ”Swedish Law Firm of the Year 2020” av International Financial Law Review, IFLR.