Vinge bäst på jämställdhet för tredje gången

Vinge har för tredje gången fått priset European Women in Business Law – Sweden 2015. Utmärkelsen får Vinge för sitt arbete för jämställdhet i juristbranschen.  Vinge fick även priset 2011 och 2014.

European Women in Business Law Awards delas ut för femte gången och arrangeras av Euromoney Legal Media Group och International Financial Law Review. Priserna delas ut till de bästa byråerna och individerna baserat på undersökningar och nomineringar.

– Det känns verkligen som ett erkännande för vårt proaktiva arbete för fler kvinnliga delägare och för ökad jämställdhet både i branschen och inom Vinge. Speciellt roligt att vi får priset tredje gången av fem möjliga, säger Maria–Pia Hope, vd Vinge.

Vinges vd Maria-Pia Hope var på plats i London för att ta emot priset den 18 juni tillsammans med Christina Kokko, Sofia Olsson och Carolina Dackö.

Vinge var som enda svenska byrå nominerad även i kategorierna ”Best national firm for woman in business law”, ”Best gender diversity initiative by national firm”, “Best national firm for work-life balance” samt “Best national firm for pro bono work”.

Maria-Pia Hope var nominerad i den individuella kategorin capital markets: dept. Delägaren och advokaten Christina Kokko i kategorin M&A.

Länk till artikel med samtliga vinnare:

För ytterligare information;

Maria-Pia Hope, maria-pia-hope@vinge.se, 010 614 31 27

Relaterat

Vinge behåller toppranking i Chambers Global Guide 2024

Årets resultat i Chambers & Partners 2024 globala ranking har nu offentliggjorts, där vi gläder oss åt topprankingar i fem områden och ett stort antal individuella rankingar. Ett stort tack till våra klienter som bistått med viktig feedback i samband med rankingprocessen.

Möt Samra Tesser, ny delägare i Vinges M&A-grupp

Samra Tesser är sedan årsskiftet ny delägare i Vinges M&A-grupp på Stockholmskontoret. Genom arbetet med såväl industriella klienter som klienter inom Private Equity biträder Samra inom en bredd av branscher och sektorer. Vägen till M&A-juridiken började dock med ett spirande affärsintresse redan under studierna.

Secondment i Bryssel

Rebecca Edvardsson har nyligen kommit hem till Göteborg igen efter ett drygt halvår i Bryssel. Där, i hjärtat av EU och på gångavstånd från de inflytelserika korridorerna i Europeiska kommissionen, Europeiska rådet och Europaparlamentet, har hon varit på utbyte på Vinges Brysselkontor.