Vinge bäst på jämställdhet för tredje gången

Vinge har för tredje gången fått priset European Women in Business Law – Sweden 2015. Utmärkelsen får Vinge för sitt arbete för jämställdhet i juristbranschen.  Vinge fick även priset 2011 och 2014.

European Women in Business Law Awards delas ut för femte gången och arrangeras av Euromoney Legal Media Group och International Financial Law Review. Priserna delas ut till de bästa byråerna och individerna baserat på undersökningar och nomineringar.

– Det känns verkligen som ett erkännande för vårt proaktiva arbete för fler kvinnliga delägare och för ökad jämställdhet både i branschen och inom Vinge. Speciellt roligt att vi får priset tredje gången av fem möjliga, säger Maria–Pia Hope, vd Vinge.

Vinges vd Maria-Pia Hope var på plats i London för att ta emot priset den 18 juni tillsammans med Christina Kokko, Sofia Olsson och Carolina Dackö.

Vinge var som enda svenska byrå nominerad även i kategorierna ”Best national firm for woman in business law”, ”Best gender diversity initiative by national firm”, “Best national firm for work-life balance” samt “Best national firm for pro bono work”.

Maria-Pia Hope var nominerad i den individuella kategorin capital markets: dept. Delägaren och advokaten Christina Kokko i kategorin M&A.

Länk till artikel med samtliga vinnare:

För ytterligare information;

Maria-Pia Hope, maria-pia-hope@vinge.se, 010 614 31 27

Relaterat

Vinnare av Vingestipendiet 2024

2024 års vinnare av Vingestipendiet har utsetts. Stipendiet delas ut till juriststudenter som skrivit de bästa affärsjuridiska examensuppsatserna vid landets juristutbildningar under året.

I stormens öga: M&A-jurist på Vinge

Att vara M&A-jurist på en av Sveriges ledande affärsjuridiska byråer innebär att befinna sig i händelsernas centrum. För Sofie Nordgren, delägare och M&A-jurist på Vinge, var det inget undantag när Carnegie bestämde sig för att förvärva delar av Erik Penser Bank. Som projektledare på Vinge, Carnegies legala ombud, spelade hon en central roll i förhandlingsprocessen.

Greetings from New York

Efter ett par år som jurist på Vinge kan du få chansen att vidga dina vyer genom att arbeta hos någon av byråns klienter i Sverige eller på en advokatbyrå utomlands under en period. En som gjort det är Elsie Nassar, med en juristexamen från Stockholms universitet och idag biträdande jurist i M&A-gruppen på Vinges Stockholmskontor. Under förra året genomförde hon ett secondment som Global Visiting Laywer på advokatbyrån Covington & Burling i New York. Vi bad henne berätta hur en helt vanlig arbetsdag såg ut.