Pressmeddelande Vinge är årets M&A-byrå för sjätte året i rad

5 december 2019 Utmärkelser Om byrån Karriär

Mergermarket har utsett Vinge till Årets M&A-byrå 2019 bland affärsjurister i Sverige.

Maria‑Pia Hope, Managing Partner på Vinge:

Det är med stolthet och tacksamhet gentemot våra klienter som vi än en gång tar emot det finaste internationella priset för svensk M&A. Vi ser att den spetskompetens och bredd vi har inom M&A efterfrågas av våra klienter. Trots en viss nedgång på den svenska transaktionsmarknaden har vi haft ett oerhört starkt år med ett inflöde av såväl komplexa som strategiskt utmanande uppdrag med stora värden.

Vinge har hittills i år anlitats i 90 transaktionsprojekt till ett sammanlagt värde av 330 miljarder kronor, samt vid 4 börsintroduktioner. Bland noteringarna återfinns bland annat EQT:s börsintroduktion.

I vårt biträde till AMF i samband med förvärvet av 89,9% av Bergvik Skog Öst har vår gedigna branscherfarenhet varit avgörande för att säkerställa nyckelfaktorer i affären. På samma sätt har vår djupa expertis i finansregulatoriska frågor varit av stor vikt vid KKR:s investering i Söderberg & Partners samt vid Allfund Banks förvärv av Nordic Fund Market från Nasdaq. Detta är endast tre av de transaktioner där Vinges bredd och djup varit avgörande.

, beskriver Jonas Bergström, Head of M&A.

Bland övriga transaktioner återfinns bland annat EQT Infrastructures förvärv av IP-Only Group, försäljningen av Memira Holdings till nederländska Bergman Clinics, SBB:s publika bud på Hemfosa samt biträde av Oriflame i samband med familjen af Jochnicks publika bud på bolaget.

Att vi kan erbjuda expertis inom samtliga affärsjuridiska områden gör att vi kan ta emot uppdrag av skiftande karaktär med hög komplexitet. Utmärkelsen är ett kvitto på att vi som marknadsledare levererar rådgivning av högsta kvalité inom vårt fullservicekoncept.

, understryker Jonas Bergström.

Priset delades ut på onsdagskvällen vid Mergermarkets European M&A Awards i London. Utmärkelsen baseras på såväl antalet genomförda transaktioner som värdet på affärerna. Hänsyn tas också till transaktionernas strategiska, komplexa och innovativa nivå. Juryn består av experter inom M&A och representanter från Mergermarket.

För mer information, vänligen kontakta:
Kristian Sjöholm, Marknads‑ och Kommunikationschef, 010 614 33 53, kristian.sjoholm@vinge.se

” Det är på grund av sommarnotarietiden som jag jobbar här idag”

Robin Eliasson började sin bana på Vinge med att vara sommarnotarie 2016. Här berättar han om hur sommaren på Vinge fick honom att lämna ett liv till sjöss för en juridisk karriär.
29 oktober 2020 Utmärkelser Om byrån Karriär

”Sök bara, det är definitivt inget du kommer att ångra”

Lisa Malmborg sökte och blev antagen till vårt sommarnotarieprogram 2018. I våras började hon som biträdande jurist inom EU- & konkurrensrätt här på Vinge. Vi ställde några frågor till henne om hur hennes erfarenheter från sommaren på Vinge och om hon har några tips till de som nu ska söka till 2021 års sommarnotarieprogram.
29 oktober 2020 Utmärkelser Om byrån Karriär

”Slappna av och var dig själv”

Carl Trolle Olson var sommarnotarie på Vinges Malmökontor sommaren 2020. Inom kort tillträder han som biträdande jurist hos Vinge, en följd av att han var med i vårt sommarnotarieprogram. Här berättar Trolle om sina upplevelser från sommaren hos Vinge och ger tips på vad man ska tänka på om man funderar på att söka till sommarnotarieprogrammet 2021.
28 oktober 2020 Utmärkelser Om byrån Karriär