Nya delägare till Stockholm

Tre nya delägare har valts in till Vinges Stockholmskontor med tillträde den 1 januari 2019.

De nyvalda delägarna är Johan Cederblad, advokat inom arbetsgruppen Miljörätt, Matthias Pannier, advokat och Rechtsanwalt verksam inom M&A samt Richard Wessman, advokat inom Immaterialrätt.

Maria Pia Hope, VD Vinge: Johan Cederblad är en av landets ledande rådgivare inom såväl transaktionsrelaterad som administrativ miljörätt, Matthias Pannier en erkänt skicklig M&A-jurist med stor erfarenhet av komplexa cross-bordertransaktioner, och Richard Wessman en fixstjärna inom immaterialrätt. Med dessa utnämningar stärker vi ytterligare Vinges position som ledande fullservicebyrå i Sverige och säkerställer att den fina utveckling vi sett de senaste åren kan fortsätta även på sikt. Vi önskar dem varmt välkomna som delägare!

Styrelsen har också utsett Anna Åhlberg och Sofia Törnroth, båda verksamma inom Bank & finans, samt Tobias Kempas, Immaterialrätt, till nya counslar.

För mer information, vänligen kontakta
Kristian Sjöholm, Marknads- & Kommunikationschef, 010 614 33 53, kristian.sjoholm@vinge.se

Relaterat

Vinnare av Vingestipendiet 2024

2024 års vinnare av Vingestipendiet har utsetts. Stipendiet delas ut till juriststudenter som skrivit de bästa affärsjuridiska examensuppsatserna vid landets juristutbildningar under året.
8 juli 2024 Om byrån Karriär

I stormens öga: M&A-jurist på Vinge

Att vara M&A-jurist på en av Sveriges ledande affärsjuridiska byråer innebär att befinna sig i händelsernas centrum. För Sofie Nordgren, delägare och M&A-jurist på Vinge, var det inget undantag när Carnegie bestämde sig för att förvärva delar av Erik Penser Bank. Som projektledare på Vinge, Carnegies legala ombud, spelade hon en central roll i förhandlingsprocessen.
5 juli 2024 Om byrån Karriär

Greetings from New York

Efter ett par år som jurist på Vinge kan du få chansen att vidga dina vyer genom att arbeta hos någon av byråns klienter i Sverige eller på en advokatbyrå utomlands under en period. En som gjort det är Elsie Nassar, med en juristexamen från Stockholms universitet och idag biträdande jurist i M&A-gruppen på Vinges Stockholmskontor. Under förra året genomförde hon ett secondment som Global Visiting Laywer på advokatbyrån Covington & Burling i New York. Vi bad henne berätta hur en helt vanlig arbetsdag såg ut.
5 juli 2024 Om byrån Karriär