Pressmeddelande Assur Badur ny delägare hos Vinge

11 mars 2016 Om byrån Karriär

Vinge förstärker fastighetsteamet i Stockholm med Assur Badur som ny delägare och gruppchef från och med den 1 mars 2016. Syftet med rekryteringen är att stärka Vinges affärsjuridiska erbjudande och säkra den ledande positionen inom fastighetssektorn.

Vinge ser ett ökat behov av affärsjuridisk kompetens på den i dag starka fastighetsmarknaden och siktar på att växa. Assur Badur kommer närmast från NCC där han varit Senior VP legal och medlem i koncernledningen inom NCC Property Development.

Maria-Pia Hope, VD Vinge: – Vi är mycket glada över att kunna välkomna Assur som ny delägare på Vinge. Han har en gedigen erfarenhet från både advokatbyrå och företag och blir ett utmärkt tillskott till vår branschledande fastighetsgrupp.

Vinges fastighetsteam erbjuder heltäckande rådgivning inom fastighetsjuridikens olika rättsområden, från försäljning, köp och exploatering till uthyrning, förvaltning och utveckling av fastigheter. Assur Badur kommer att fortsätta utveckla Stockholmskontorets tjänst inom fastighetsjuridik tillsammans med Niclas Winnberg.

Assur Badur: – Detta är ett otroligt spännande och hedrande uppdrag. Jag är stolt och glad över att få tillhöra Vinges gedigna och professionella organisation.

Vinge utnämns till studenternas favoritbyrå i Prosperas ranking

Vinge är den affärsjuridiska advokatbyrå som Sveriges juriststudenter helst vill få jobb på. För tredje året i rad toppar Vinge Prosperas lista när juriststudenter rankar landets affärsjuridiska advokatbyråer.
16 december 2020 Om byrån Karriär

” Det är på grund av sommarnotarietiden som jag jobbar här idag”

Robin Eliasson började sin bana på Vinge med att vara sommarnotarie 2016. Här berättar han om hur sommaren på Vinge fick honom att lämna ett liv till sjöss för en juridisk karriär.
29 oktober 2020 Om byrån Karriär

Möt ekonomstudenten som tog klivet in i Vinges EU- och konkurrensrättsgrupp

Sommaren 2019 var Jesper Ekman Vinges förste Competition Analyst i vår EU och konkurrensrättsgrupp. Idag har Jesper tagit klivet till en tjänst som Junior Economist i gruppen efter att han avslutat sin master i nationalekonomi. Vi tog tempen på Jesper för att höra mer om hans uppdrag.
20 oktober 2020 Om byrån Karriär