Assur Badur ny delägare hos Vinge

11 mars 2016 Om byrån Karriär

Vinge förstärker fastighetsteamet i Stockholm med Assur Badur som ny delägare och gruppchef från och med den 1 mars 2016. Syftet med rekryteringen är att stärka Vinges affärsjuridiska erbjudande och säkra den ledande positionen inom fastighetssektorn.

Vinge ser ett ökat behov av affärsjuridisk kompetens på den i dag starka fastighetsmarknaden och siktar på att växa. Assur Badur kommer närmast från NCC där han varit Senior VP legal och medlem i koncernledningen inom NCC Property Development.

Maria-Pia Hope, VD Vinge: – Vi är mycket glada över att kunna välkomna Assur som ny delägare på Vinge. Han har en gedigen erfarenhet från både advokatbyrå och företag och blir ett utmärkt tillskott till vår branschledande fastighetsgrupp.

Vinges fastighetsteam erbjuder heltäckande rådgivning inom fastighetsjuridikens olika rättsområden, från försäljning, köp och exploatering till uthyrning, förvaltning och utveckling av fastigheter. Assur Badur kommer att fortsätta utveckla Stockholmskontorets tjänst inom fastighetsjuridik tillsammans med Niclas Winnberg.

Assur Badur: – Detta är ett otroligt spännande och hedrande uppdrag. Jag är stolt och glad över att få tillhöra Vinges gedigna och professionella organisation.

Vinge inför Dude Diligence för ökad jämställdhet

Vinge är marknadsledare inom M&A bland Sveriges affärsjuridiska byråer. 2021 rådgav Vinge i 167 transaktioner till ett värde av 52 miljarder EUR. För att ge en bättre bild av jämställdheten i bolag inför uppköp, försäljningar och samgåenden kompletteras nu due diligence med Dude Diligence.
11 maj 2022 Om byrån Karriär

Meet The Seat – David Flodin

Strax efter årsskiftet började David Flodin i vår Financial Services-grupp. Nyligen var det också hans tur att sitta i The Seat.
28 april 2022 Om byrån Karriär

"Vingeveckan är en ovanligt bra möjlighet att nätverka"

Moa Frändestam var en av deltagarna på Vingeveckan 2021 på vårt Malmökontor.⠀
27 april 2022 Om byrån Karriär