Assur Badur ny delägare hos Vinge

11 mars 2016 Om byrån Karriär

Vinge förstärker fastighetsteamet i Stockholm med Assur Badur som ny delägare och gruppchef från och med den 1 mars 2016. Syftet med rekryteringen är att stärka Vinges affärsjuridiska erbjudande och säkra den ledande positionen inom fastighetssektorn.

Vinge ser ett ökat behov av affärsjuridisk kompetens på den i dag starka fastighetsmarknaden och siktar på att växa. Assur Badur kommer närmast från NCC där han varit Senior VP legal och medlem i koncernledningen inom NCC Property Development.

Maria-Pia Hope, VD Vinge: – Vi är mycket glada över att kunna välkomna Assur som ny delägare på Vinge. Han har en gedigen erfarenhet från både advokatbyrå och företag och blir ett utmärkt tillskott till vår branschledande fastighetsgrupp.

Vinges fastighetsteam erbjuder heltäckande rådgivning inom fastighetsjuridikens olika rättsområden, från försäljning, köp och exploatering till uthyrning, förvaltning och utveckling av fastigheter. Assur Badur kommer att fortsätta utveckla Stockholmskontorets tjänst inom fastighetsjuridik tillsammans med Niclas Winnberg.

Assur Badur: – Detta är ett otroligt spännande och hedrande uppdrag. Jag är stolt och glad över att få tillhöra Vinges gedigna och professionella organisation.

Meet The Seat – Arthur Kinski

Nyligen var det Arthur Kinskis, biträdande jurist i Corporate Commercial på Stockholmskontoret, tur att sitta i The Seat. Vi tog en pratstund för att höra hur det var.
29 november 2022 Om byrån Karriär

Från sommarnotarie till biträdande jurist

Våren 2023 börjar Markus Hedbys arbeta som biträdande jurist på Vinge. Vägen till anställning gick via en plats som sommarnotarie. Den 1 november öppnar ansökan till sommarnotarieprogrammet 2023.
15 november 2022 Om byrån Karriär

”Sommarnotariejobbet ett väldigt varierande och framför allt roligt jobb!”

Tisdagen 1 november öppnar ansökan till Vinges sommarnotarieprogram 2023. Alicia Olnäs var sommarnotarie på Vinge sommaren 2022. Hon uppmanar alla som söker att i ansökan lyfta fram vad som lockar med att vara sommarnotarie på just Vinge.
15 november 2022 Om byrån Karriär