Vinge toppar M&A-statistiken under första halvåret

12 juli 2016 Om byrån

Vinge toppar M&A-statistiken över legala rådgivare i Sverige under det första halvåret 2016. Vinge medverkade i flest transaktioner och till det högsta sammanlagda värdet av alla advokatbyråer.

Advokatfirman Vinge agerade rådgivare i sammanlagt 38 företagstransaktioner i Sverige till ett sammanlagt värde av 16 374 miljoner dollar under årets första sex månader, visar statistik från den oberoende analystjänsten Mergermarket.

Vinge toppar även listan över flest antal transaktioner i Norden M&A-affärer och placerar sig på andra plats mätt i värde. Vinge var legal rådgivare i sammanlagt 40 affärer, åtta fler än under samma tid förra året. Det samlade värdet på transaktionerna uppgick till 17 454 miljoner dollar, vilket var en dubblering jämfört med i fjol.

Maria-Pia Hope, VD Vinge: - Vi är mycket glada över det förtroende som våra klienter visar oss. Mergermarkets statistik visar att vi ytterligare har stärkt vår position som den ledande legala rådgivaren vid företagstransaktioner både i Sverige och i Norden.

Både för 2014 och 2015 utsågs Vinge till Årets M&A-Byrå i Sverige av Mergermarket.

För ytterligare information:
Ulrika Westin, Marknads- & Kommunikationschef på Vinge, ulrika.westin@vinge.se, 070-714 30 29

Vinge inför Dude Diligence för ökad jämställdhet

Vinge är marknadsledare inom M&A bland Sveriges affärsjuridiska byråer. 2021 rådgav Vinge i 167 transaktioner till ett värde av 52 miljarder EUR. För att ge en bättre bild av jämställdheten i bolag inför uppköp, försäljningar och samgåenden kompletteras nu due diligence med Dude Diligence.
11 maj 2022 Om byrån

Louise Brorsson Salomon, Maria-Pia Hope och Christina Kokko utses till IFLR 2022 Women Leaders

Vinges delägare Christina Kokko, Maria-Pia Hope och Louise Brorsson Salomon har blivit utsedda som Women Leaders 2022 av IFLR. Utnämningen lyfter ledare med “outstanding reputations within their markets” på en global arena.
4 april 2022 Om byrån

Vinge är årets M&A-byrå

Mergermarket har utsett Vinge till Årets M&A-byrå 2021 bland affärsjurister i Sverige.
1 april 2022 Om byrån