Vinge toppar M&A-statistiken under första halvåret

12 juli 2016 Om byrån M&A

Vinge toppar M&A-statistiken över legala rådgivare i Sverige under det första halvåret 2016. Vinge medverkade i flest transaktioner och till det högsta sammanlagda värdet av alla advokatbyråer.

Advokatfirman Vinge agerade rådgivare i sammanlagt 38 företagstransaktioner i Sverige till ett sammanlagt värde av 16 374 miljoner dollar under årets första sex månader, visar statistik från den oberoende analystjänsten Mergermarket.

Vinge toppar även listan över flest antal transaktioner i Norden M&A-affärer och placerar sig på andra plats mätt i värde. Vinge var legal rådgivare i sammanlagt 40 affärer, åtta fler än under samma tid förra året. Det samlade värdet på transaktionerna uppgick till 17 454 miljoner dollar, vilket var en dubblering jämfört med i fjol.

Maria-Pia Hope, VD Vinge: - Vi är mycket glada över det förtroende som våra klienter visar oss. Mergermarkets statistik visar att vi ytterligare har stärkt vår position som den ledande legala rådgivaren vid företagstransaktioner både i Sverige och i Norden.

Både för 2014 och 2015 utsågs Vinge till Årets M&A-Byrå i Sverige av Mergermarket.

För ytterligare information:
Ulrika Westin, Marknads- & Kommunikationschef på Vinge, ulrika.westin@vinge.se, 070-714 30 29

Relaterat

Vinge behåller toppranking i Chambers Global Guide 2024

Årets resultat i Chambers & Partners 2024 globala ranking har nu offentliggjorts, där vi gläder oss åt topprankingar i fem områden och ett stort antal individuella rankingar. Ett stort tack till våra klienter som bistått med viktig feedback i samband med rankingprocessen.
19 februari 2024 Om byrån

Vinge topprankade av WTR 1000

Vinge tilldelas guld i kategorin Enforcement and Litigation i 2024 års WTR 1000-ranking. Utöver det tilldelas sju medarbetare individuella omnämnanden.
12 februari 2024 Om byrån

Vinges Dude Diligence vinner pris

Vinges kampanj Dude Diligence, med syfte att öka jämställdheten i näringslivet, tog under torsdagskvällen emot utmärkelsen 50-fattaren i kategorin 100-fattaren i Sveriges Annonsörers tävling 100 Wattaren.
8 februari 2024 Om byrån