Vinge toppar M&A-statistiken under första halvåret

12 juli 2016 Om byrån

Vinge toppar M&A-statistiken över legala rådgivare i Sverige under det första halvåret 2016. Vinge medverkade i flest transaktioner och till det högsta sammanlagda värdet av alla advokatbyråer.

Advokatfirman Vinge agerade rådgivare i sammanlagt 38 företagstransaktioner i Sverige till ett sammanlagt värde av 16 374 miljoner dollar under årets första sex månader, visar statistik från den oberoende analystjänsten Mergermarket.

Vinge toppar även listan över flest antal transaktioner i Norden M&A-affärer och placerar sig på andra plats mätt i värde. Vinge var legal rådgivare i sammanlagt 40 affärer, åtta fler än under samma tid förra året. Det samlade värdet på transaktionerna uppgick till 17 454 miljoner dollar, vilket var en dubblering jämfört med i fjol.

Maria-Pia Hope, VD Vinge: - Vi är mycket glada över det förtroende som våra klienter visar oss. Mergermarkets statistik visar att vi ytterligare har stärkt vår position som den ledande legala rådgivaren vid företagstransaktioner både i Sverige och i Norden.

Både för 2014 och 2015 utsågs Vinge till Årets M&A-Byrå i Sverige av Mergermarket.

För ytterligare information:
Ulrika Westin, Marknads- & Kommunikationschef på Vinge, ulrika.westin@vinge.se, 070-714 30 29

Fullservice inom IP ger toppranking

Vinges IP-team har erhållit högsta ranking av den internationella guiden IP Stars inom två områden;  Trade mark contentious och Trade mark prosecution - law firms.
21 maj 2021 Om byrån

Vinge utses till årets svenska advokatbyrå 2021 av Chambers & Partners

Priset, Chambers Europe Award for Excellence – Sweden Law Firm of the Year 2021, är ett av de främsta priser en svensk advokatbyrå kan få. Vinge har tidigare tagit emot priset vid fyra tillfällen.
23 april 2021 Om byrån

Vinge har mottagit högsta ranking i 14 av 18 kategorier i Legal 500:s nyligen släppta ranking.

Följande verksamhetsområden har erhållit Tier 1 i The Legal 500:s EMEA guide: Banking & Finance, Capital Markets, Commercial, Corporate and M&A, Employment, Energy, Environment, EU and Competition, Insolvency, Insurance, Intellectual Property and Media, IT and Telecoms, Real Estate, Shipping, Tax.
16 april 2021 Om byrån