Vinge toppar M&A-statistiken under första halvåret

12 juli 2016 Om byrån

Vinge toppar M&A-statistiken över legala rådgivare i Sverige under det första halvåret 2016. Vinge medverkade i flest transaktioner och till det högsta sammanlagda värdet av alla advokatbyråer.

Advokatfirman Vinge agerade rådgivare i sammanlagt 38 företagstransaktioner i Sverige till ett sammanlagt värde av 16 374 miljoner dollar under årets första sex månader, visar statistik från den oberoende analystjänsten Mergermarket.

Vinge toppar även listan över flest antal transaktioner i Norden M&A-affärer och placerar sig på andra plats mätt i värde. Vinge var legal rådgivare i sammanlagt 40 affärer, åtta fler än under samma tid förra året. Det samlade värdet på transaktionerna uppgick till 17 454 miljoner dollar, vilket var en dubblering jämfört med i fjol.

Maria-Pia Hope, VD Vinge: - Vi är mycket glada över det förtroende som våra klienter visar oss. Mergermarkets statistik visar att vi ytterligare har stärkt vår position som den ledande legala rådgivaren vid företagstransaktioner både i Sverige och i Norden.

Både för 2014 och 2015 utsågs Vinge till Årets M&A-Byrå i Sverige av Mergermarket.

För ytterligare information:
Ulrika Westin, Marknads- & Kommunikationschef på Vinge, ulrika.westin@vinge.se, 070-714 30 29

Lisa Bourghardt utsedd till counsel vid Vinges Skånekontor

Lisa Bourghardt har utsetts till counsel vid Vinges Skånekontor från och med 1 januari 2023. Lisa har arbetat på Vinge sedan 2013 och är verksam inom immaterialrätt.
9 november 2022 Om byrån

Helena Rosén Andersson ansluter till Vinge

Idag hälsar vi det tidigare justitierådet Helena Rosén Andersson välkommen till Vinge. Härmed förstärker vi vårt erbjudande inom offentlig upphandling, förvaltnings- och kommunalrätt, konstitutionell rätt, statligt stöd och tvistlösning.
18 augusti 2022 Om byrån

Vinge topprankat inom immaterialrätt

Vinges IP-grupp placerar sig återigen i topp i IAM:s nyligen släppta rankning Patent 1000. Håkan Borgenhäll, Malin Malm Waerme och Stojan Arnerstål tar dessutom emot individuella omnämnanden.
6 juli 2022 Om byrån