Pressmeddelande Vinge toppar M&A-statistiken under första halvåret

12 juli 2016 Om byrån

Vinge toppar M&A-statistiken över legala rådgivare i Sverige under det första halvåret 2016. Vinge medverkade i flest transaktioner och till det högsta sammanlagda värdet av alla advokatbyråer.

Advokatfirman Vinge agerade rådgivare i sammanlagt 38 företagstransaktioner i Sverige till ett sammanlagt värde av 16 374 miljoner dollar under årets första sex månader, visar statistik från den oberoende analystjänsten Mergermarket.

Vinge toppar även listan över flest antal transaktioner i Norden M&A-affärer och placerar sig på andra plats mätt i värde. Vinge var legal rådgivare i sammanlagt 40 affärer, åtta fler än under samma tid förra året. Det samlade värdet på transaktionerna uppgick till 17 454 miljoner dollar, vilket var en dubblering jämfört med i fjol.

Maria-Pia Hope, VD Vinge: - Vi är mycket glada över det förtroende som våra klienter visar oss. Mergermarkets statistik visar att vi ytterligare har stärkt vår position som den ledande legala rådgivaren vid företagstransaktioner både i Sverige och i Norden.

Både för 2014 och 2015 utsågs Vinge till Årets M&A-Byrå i Sverige av Mergermarket.

För ytterligare information:
Ulrika Westin, Marknads- & Kommunikationschef på Vinge, ulrika.westin@vinge.se, 070-714 30 29

Vinge utnämns till bästa advokatbyrå för kvinnliga affärsjurister

Vinge har utsetts till “Bästa nordiska affärsjuridiska byrå för kvinnor” på European Women in Business Law Awards som ägde rum i London 10 september. Vinge tar för åttonde gången emot priset som den advokatbyrå som lyckats bäst med sitt jämställdhetsarbete.
10 september 2020 Om byrån

Håkan Borgenhäll har av regeringen förordnats som ny ledamot i patentombudsnämnden

Patentombudsnämnden har antagit Håkan Borgenhäll, delägare och ansvarig för Vinges IP-grupp, som ny ledamot.
8 september 2020 Om byrån

Vinge nomineras för sitt jämställdhetsarbete

För åttonde året nomineras Vinge som den advokatbyrå som lyckats bäst med sitt jämställdhetsarbete. Utmärkelsen delas ut 10 september av European Women in Business Law Award. Vinge är nominerade både som byrå och i de enskilda kategorierna.
24 augusti 2020 Om byrån