Vinge stärker styrelse och ledning

7 november 2018 Om byrån Karriär

Advokatfirman Vinge utvecklar organisationen i syfte att stärka och effektivisera verksamheten.

Vinges governancemodell har under hösten justerats genom förändringar i styrelse och ledningsgrupp. Styrelsen utökas med två platser för att bättre återspegla verksamheten. Nya i styrelsen är Marcus Glader och Mattias Schömer. Även ledningsgruppen förstärks med ytterligare tre platser till att bestå av nio personer. Dessutom viks en plats i ledningsgruppen åt den senast anställde på Vinge, enligt ett roterande schema. Stolen införs för att dra nytta av nya kompetenser och idéer samt ge ledningsgruppen tillgång till ett utifrånperspektiv. Parallellt har Vinge inlett ett omfattade strategiarbete som kommer att pågå till 2019.

-Vinge går mot det resultatmässigt bästa året sedan starten 1983 och har stark beläggning inom alla verksamhetsområden. Bland annat toppar vår M&A-verksamhet statistiken över genomförda transaktioner, säger Maria-Pia Hope, VD. Det ser vi som rätt tillfälle att bygga organisationen ännu starkare och mer snabbfotad. Vi agerar på en föränderlig marknad och behöver ständigt ligga i framkant om vi ska fortsätta att förtjäna våra klienters förtroende.

Förändringarna berör även HR-processer, ledarskap samt intern och extern kommunikation i syfte att ytterligare stärka och tydliggöra arbetsgivarerbjudande och företagskultur.

-Vi tror på individen och individens förmåga att göra skillnad, säger Maria-Pia Hope. För oss är det viktigt att medarbetarna ges reella möjligheter att påverka i sitt arbete, växa i sitt yrke och bidra med sina egna personligheter. De principerna är grundade i en stark företagskultur med djupa rötter, som vi nu systematiskt stärker och tydliggör för omvärlden.

Som ett led i kommunikationen släpper Vinge idag kortfilmen ”The Seat”, med 18 Vingemedarbetare i rollistan. I filmen skildras tillverkningsprocessen av en stol – som ger nyanställda direkt inflytande. Stolen finns i tre exemplar och kommer att användas vid Vinges ledningsgruppsmöten.

För mer information vänligen kontakta:

Kristian Sjöholm
Marknads- och kommunikationschef
kristian.sjoholm@vinge.se

Nya delägare och counsels utsedda vid Vinges Stockholmskontor

Advokaterna Sofie Bjärtun, Rikard Lindahl, Malin Malm Waerme och Daniel Wendelsson vid Vinges Stockholmskontor har utsetts till nya delägare från och med 1 januari 2022. Följande advokater har valts in som counsels vid Vinges Stockholmskontor: Stojan Arnerstål, Amanda Knutsson, Jolene Reimerson, Linnéa Sellström och Filip Öhrner.
6 juli 2021 Om byrån Karriär

Nya delägare och counsels utsedda vid Vinges Stockholmskontor

6 juli 2021 Om byrån Karriär

Hayaat Ibrahim tar plats på Nova Talents lista 2021

Hayaat Ibarahim har av Nova Talent Nordics utnämnts till listan Nova Talent 111 i kategorin Legal Services. Hon är dessutom ”the Jury’s Choice” i kategorin Legal Services.
7 juni 2021 Om byrån Karriär