Pressmeddelande Vinge stärker styrelse och ledning

7 november 2018 Om byrån Karriär

Advokatfirman Vinge utvecklar organisationen i syfte att stärka och effektivisera verksamheten.

Vinges governancemodell har under hösten justerats genom förändringar i styrelse och ledningsgrupp. Styrelsen utökas med två platser för att bättre återspegla verksamheten. Nya i styrelsen är Marcus Glader och Mattias Schömer. Även ledningsgruppen förstärks med ytterligare tre platser till att bestå av nio personer. Dessutom viks en plats i ledningsgruppen åt den senast anställde på Vinge, enligt ett roterande schema. Stolen införs för att dra nytta av nya kompetenser och idéer samt ge ledningsgruppen tillgång till ett utifrånperspektiv. Parallellt har Vinge inlett ett omfattade strategiarbete som kommer att pågå till 2019.

-Vinge går mot det resultatmässigt bästa året sedan starten 1983 och har stark beläggning inom alla verksamhetsområden. Bland annat toppar vår M&A-verksamhet statistiken över genomförda transaktioner, säger Maria-Pia Hope, VD. Det ser vi som rätt tillfälle att bygga organisationen ännu starkare och mer snabbfotad. Vi agerar på en föränderlig marknad och behöver ständigt ligga i framkant om vi ska fortsätta att förtjäna våra klienters förtroende.

Förändringarna berör även HR-processer, ledarskap samt intern och extern kommunikation i syfte att ytterligare stärka och tydliggöra arbetsgivarerbjudande och företagskultur.

-Vi tror på individen och individens förmåga att göra skillnad, säger Maria-Pia Hope. För oss är det viktigt att medarbetarna ges reella möjligheter att påverka i sitt arbete, växa i sitt yrke och bidra med sina egna personligheter. De principerna är grundade i en stark företagskultur med djupa rötter, som vi nu systematiskt stärker och tydliggör för omvärlden.

Som ett led i kommunikationen släpper Vinge idag kortfilmen ”The Seat”, med 18 Vingemedarbetare i rollistan. I filmen skildras tillverkningsprocessen av en stol – som ger nyanställda direkt inflytande. Stolen finns i tre exemplar och kommer att användas vid Vinges ledningsgruppsmöten.

För mer information vänligen kontakta:

Kristian Sjöholm
Marknads- och kommunikationschef
kristian.sjoholm@vinge.se

Vinge utnämns till bästa advokatbyrå för kvinnliga affärsjurister

Vinge har utsetts till “Bästa nordiska affärsjuridiska byrå för kvinnor” på European Women in Business Law Awards som ägde rum i London 10 september. Vinge tar för åttonde gången emot priset som den advokatbyrå som lyckats bäst med sitt jämställdhetsarbete.
10 september 2020 Om byrån Karriär

Vinge utnämns till bästa advokatbyrå för kvinnliga affärsjurister

10 september 2020 Om byrån Karriär

Bli medlem i Vinge Talang

Just nu får du som ny medlem i vårt karriärnätverk Vinge Talang ett paket kaffe från härliga Lykke Kaffegårdar. Kort och gott därför att vi vet att man som student ibland behöver en extra skjuts och att gott kaffe gör skillnad.
9 september 2020 Om byrån Karriär