Vinge och SOK ska lyfta tillsammans

5 juli 2016 Om byrån

Sveriges Olympiska Kommitté, SOK, har slutit en överenskommelse med Advokatfirman Vinge om ett flerårigt samarbete där Vinge blir juridisk rådgivare och leverantör till SOK.

- Rättighets- och varumärkesfrågor, avtalsjuridik samt bolagsfrågor är områden där Vinges starka kompetens och erfarenhet kommer den växande svenska olympiska verksamheten till godo. Vi är mycket glada åt att inleda ett samarbete med en redan starkt engagerad partner som ligger i spets på sina områden och vet hur man ska lösa upp juridiska knutar, säger Peter Reinebo verksamhetschef för SOK.

- Det är många intressanta frågor och vi ser mycket fram emot att kavla upp ärmarna och starta samarbetet med SOK. SOK:s ambitioner och värderingar stämmer väl in på vår egen verksamhet. Att vara främst inom våra discipliner och att tillsammans nå högst upp på resultatlistan, säger Maria-Pia Hope VD på Vinge.

För vidare information om samarbetet kontakta:
Ulrika Westin, Marknads- & Kommunikationschef på Vinge, ulrika.westin@vinge.se, 070-714 30 29
Lotta Olsson, Tf Marknads- & Kommunikationschef på SOK, lotta.olsson@sok.se , 0709-828040

Relaterat

Vinge behåller toppranking i Chambers Global Guide 2024

Årets resultat i Chambers & Partners 2024 globala ranking har nu offentliggjorts, där vi gläder oss åt topprankingar i fem områden och ett stort antal individuella rankingar. Ett stort tack till våra klienter som bistått med viktig feedback i samband med rankingprocessen.
19 februari 2024 Om byrån

Vinge topprankade av WTR 1000

Vinge tilldelas guld i kategorin Enforcement and Litigation i 2024 års WTR 1000-ranking. Utöver det tilldelas sju medarbetare individuella omnämnanden.
12 februari 2024 Om byrån

Vinges Dude Diligence vinner pris

Vinges kampanj Dude Diligence, med syfte att öka jämställdheten i näringslivet, tog under torsdagskvällen emot utmärkelsen 50-fattaren i kategorin 100-fattaren i Sveriges Annonsörers tävling 100 Wattaren.
8 februari 2024 Om byrån