Vinge och SOK ska lyfta tillsammans

5 juli 2016 Om byrån

Sveriges Olympiska Kommitté, SOK, har slutit en överenskommelse med Advokatfirman Vinge om ett flerårigt samarbete där Vinge blir juridisk rådgivare och leverantör till SOK.

- Rättighets- och varumärkesfrågor, avtalsjuridik samt bolagsfrågor är områden där Vinges starka kompetens och erfarenhet kommer den växande svenska olympiska verksamheten till godo. Vi är mycket glada åt att inleda ett samarbete med en redan starkt engagerad partner som ligger i spets på sina områden och vet hur man ska lösa upp juridiska knutar, säger Peter Reinebo verksamhetschef för SOK.

- Det är många intressanta frågor och vi ser mycket fram emot att kavla upp ärmarna och starta samarbetet med SOK. SOK:s ambitioner och värderingar stämmer väl in på vår egen verksamhet. Att vara främst inom våra discipliner och att tillsammans nå högst upp på resultatlistan, säger Maria-Pia Hope VD på Vinge.

För vidare information om samarbetet kontakta:
Ulrika Westin, Marknads- & Kommunikationschef på Vinge, ulrika.westin@vinge.se, 070-714 30 29
Lotta Olsson, Tf Marknads- & Kommunikationschef på SOK, lotta.olsson@sok.se , 0709-828040

Vinge utses till årets svenska advokatbyrå 2021 av Chambers & Partners

Priset, Chambers Europe Award for Excellence – Sweden Law Firm of the Year 2021, är ett av de främsta priser en svensk advokatbyrå kan få. Vinge har tidigare tagit emot priset vid fyra tillfällen.
23 april 2021 Om byrån

Vinge har mottagit högsta ranking i 14 av 18 kategorier i Legal 500:s nyligen släppta ranking.

Följande verksamhetsområden har erhållit Tier 1 i The Legal 500:s EMEA guide: Banking & Finance, Capital Markets, Commercial, Corporate and M&A, Employment, Energy, Environment, EU and Competition, Insolvency, Insurance, Intellectual Property and Media, IT and Telecoms, Real Estate, Shipping, Tax.
16 april 2021 Om byrån

Vinge topprankat av Chambers & Partners inom tio verksamhetsområden

Ett stort tack till alla er klienter som bistått med viktig feedback i samband med Chambers årliga ranking. Resultatet har nu offenliggjorts, och vi gläder oss åt topprankingar i 13 områden och ett betydande antal individuella rankingar.
19 mars 2021 Om byrån