Vinge och SOK ska lyfta tillsammans

5 juli 2016 Om byrån

Sveriges Olympiska Kommitté, SOK, har slutit en överenskommelse med Advokatfirman Vinge om ett flerårigt samarbete där Vinge blir juridisk rådgivare och leverantör till SOK.

- Rättighets- och varumärkesfrågor, avtalsjuridik samt bolagsfrågor är områden där Vinges starka kompetens och erfarenhet kommer den växande svenska olympiska verksamheten till godo. Vi är mycket glada åt att inleda ett samarbete med en redan starkt engagerad partner som ligger i spets på sina områden och vet hur man ska lösa upp juridiska knutar, säger Peter Reinebo verksamhetschef för SOK.

- Det är många intressanta frågor och vi ser mycket fram emot att kavla upp ärmarna och starta samarbetet med SOK. SOK:s ambitioner och värderingar stämmer väl in på vår egen verksamhet. Att vara främst inom våra discipliner och att tillsammans nå högst upp på resultatlistan, säger Maria-Pia Hope VD på Vinge.

För vidare information om samarbetet kontakta:
Ulrika Westin, Marknads- & Kommunikationschef på Vinge, ulrika.westin@vinge.se, 070-714 30 29
Lotta Olsson, Tf Marknads- & Kommunikationschef på SOK, lotta.olsson@sok.se , 0709-828040

Vinge inför Dude Diligence för ökad jämställdhet

Vinge är marknadsledare inom M&A bland Sveriges affärsjuridiska byråer. 2021 rådgav Vinge i 167 transaktioner till ett värde av 52 miljarder EUR. För att ge en bättre bild av jämställdheten i bolag inför uppköp, försäljningar och samgåenden kompletteras nu due diligence med Dude Diligence.
11 maj 2022 Om byrån

Louise Brorsson Salomon, Maria-Pia Hope och Christina Kokko utses till IFLR 2022 Women Leaders

Vinges delägare Christina Kokko, Maria-Pia Hope och Louise Brorsson Salomon har blivit utsedda som Women Leaders 2022 av IFLR. Utnämningen lyfter ledare med “outstanding reputations within their markets” på en global arena.
4 april 2022 Om byrån

Vinge är årets M&A-byrå

Mergermarket har utsett Vinge till Årets M&A-byrå 2021 bland affärsjurister i Sverige.
1 april 2022 Om byrån