Vinge och SOK ska lyfta tillsammans

5 juli 2016 Om byrån

Sveriges Olympiska Kommitté, SOK, har slutit en överenskommelse med Advokatfirman Vinge om ett flerårigt samarbete där Vinge blir juridisk rådgivare och leverantör till SOK.

- Rättighets- och varumärkesfrågor, avtalsjuridik samt bolagsfrågor är områden där Vinges starka kompetens och erfarenhet kommer den växande svenska olympiska verksamheten till godo. Vi är mycket glada åt att inleda ett samarbete med en redan starkt engagerad partner som ligger i spets på sina områden och vet hur man ska lösa upp juridiska knutar, säger Peter Reinebo verksamhetschef för SOK.

- Det är många intressanta frågor och vi ser mycket fram emot att kavla upp ärmarna och starta samarbetet med SOK. SOK:s ambitioner och värderingar stämmer väl in på vår egen verksamhet. Att vara främst inom våra discipliner och att tillsammans nå högst upp på resultatlistan, säger Maria-Pia Hope VD på Vinge.

För vidare information om samarbetet kontakta:
Ulrika Westin, Marknads- & Kommunikationschef på Vinge, ulrika.westin@vinge.se, 070-714 30 29
Lotta Olsson, Tf Marknads- & Kommunikationschef på SOK, lotta.olsson@sok.se , 0709-828040

Nya delägare och counsels utsedda vid Vinges Stockholmskontor

Advokaterna Sofie Bjärtun, Rikard Lindahl, Malin Malm Waerme och Daniel Wendelsson vid Vinges Stockholmskontor har utsetts till nya delägare från och med 1 januari 2022. Följande advokater har valts in som counsels vid Vinges Stockholmskontor: Stojan Arnerstål, Amanda Knutsson, Jolene Reimerson, Linnéa Sellström och Filip Öhrner.
6 juli 2021 Om byrån

Fullservice inom IP ger toppranking

Vinges IP-team har erhållit högsta ranking av den internationella guiden IP Stars inom två områden;  Trade mark contentious och Trade mark prosecution - law firms.
21 maj 2021 Om byrån

Vinge utses till årets svenska advokatbyrå 2021 av Chambers & Partners

Priset, Chambers Europe Award for Excellence – Sweden Law Firm of the Year 2021, är ett av de främsta priser en svensk advokatbyrå kan få. Vinge har tidigare tagit emot priset vid fyra tillfällen.
23 april 2021 Om byrån