Pressmeddelande Vinge och SOK ska lyfta tillsammans

5 juli 2016 Om byrån

Sveriges Olympiska Kommitté, SOK, har slutit en överenskommelse med Advokatfirman Vinge om ett flerårigt samarbete där Vinge blir juridisk rådgivare och leverantör till SOK.

- Rättighets- och varumärkesfrågor, avtalsjuridik samt bolagsfrågor är områden där Vinges starka kompetens och erfarenhet kommer den växande svenska olympiska verksamheten till godo. Vi är mycket glada åt att inleda ett samarbete med en redan starkt engagerad partner som ligger i spets på sina områden och vet hur man ska lösa upp juridiska knutar, säger Peter Reinebo verksamhetschef för SOK.

- Det är många intressanta frågor och vi ser mycket fram emot att kavla upp ärmarna och starta samarbetet med SOK. SOK:s ambitioner och värderingar stämmer väl in på vår egen verksamhet. Att vara främst inom våra discipliner och att tillsammans nå högst upp på resultatlistan, säger Maria-Pia Hope VD på Vinge.

För vidare information om samarbetet kontakta:
Ulrika Westin, Marknads- & Kommunikationschef på Vinge, ulrika.westin@vinge.se, 070-714 30 29
Lotta Olsson, Tf Marknads- & Kommunikationschef på SOK, lotta.olsson@sok.se , 0709-828040

Vinge utnämns till bästa advokatbyrå för kvinnliga affärsjurister

Vinge har utsetts till “Bästa nordiska affärsjuridiska byrå för kvinnor” på European Women in Business Law Awards som ägde rum i London 10 september. Vinge tar för åttonde gången emot priset som den advokatbyrå som lyckats bäst med sitt jämställdhetsarbete.
10 september 2020 Om byrån

Håkan Borgenhäll har av regeringen förordnats som ny ledamot i patentombudsnämnden

Patentombudsnämnden har antagit Håkan Borgenhäll, delägare och ansvarig för Vinges IP-grupp, som ny ledamot.
8 september 2020 Om byrån

Vinge nomineras för sitt jämställdhetsarbete

För åttonde året nomineras Vinge som den advokatbyrå som lyckats bäst med sitt jämställdhetsarbete. Utmärkelsen delas ut 10 september av European Women in Business Law Award. Vinge är nominerade både som byrå och i de enskilda kategorierna.
24 augusti 2020 Om byrån