Pressmeddelande Vinge gör juridik mer lättillgänglig - skapar konst av juridiska texter

30 januari 2020 Om byrån Karriär

Affärsjuridik är en konstform alltför få har möjlighet att ta del av. Vinge har därför skapat ett AI-drivet, självspelande piano som gör musik av juridisk text.

På Vinge används affärsjuridik som verktyg inom uppdrag och projekt som påverkar vitt skilda delar av samhället i stort och smått. För att ge ett nytt perspektiv på den bredd och skönhet som ryms inom verksamheten har Vinge skapat en installation, en artificiell intelligens som översätter resultatet av arbetet till den mest universella formen av kommunikation – musik. Montera valfri juridisk text i maskinen, tryck på knappen och hör en unik musikalisk komposition skapas i realtid.

AI:n är framtagen i samarbete med industridesignern och musikern Axel Bluhme, samt upplärd och coachad av musikaliskt lagda Vingemedarbetare.

-Med vårt AI-drivna piano vill vi illustrera bredden och precisionen i det vi gör på Vinge. Vi är en fullservicebyrå som verkar inom samtliga affärsjuridiska genrer. Nu kan vi äntligen höra alla de klanger verksamheten rymmer. Vi ser affärsjuridiken som vår egen konstform, och hos oss får alla spela sin egen melodi. säger Fredrik Dahl, HR-ansvarig delägare.

Se instrumentet i full aktion, lyssna på ett urval av avtal och läs mer på vinge.se/career.

För mer information vänligen kontakta:

Kristian Sjöholm
Marknads‑ och kommunikationschef
kristian.sjoholm@vinge.se

Vinge topprankat av Chambers & Partners inom tio verksamhetsområden

Ett stort tack till alla er klienter som bistått med viktig feedback i samband med Chambers årliga ranking. Resultatet har nu offenliggjorts, och vi gläder oss åt topprankingar i 13 områden och ett betydande antal individuella rankingar.
19 mars 2021 Om byrån Karriär

Maria-Pia Hope utses till en av svenskt näringslivs mäktigaste kvinnor

Som en av få advokater på listan sticker Maria-Pia Hope, Managing Partner på Vinge, ut när Dagens Industri presenterar näringslivets mäktigaste kvinnor.
8 mars 2021 Om byrån Karriär