Pressmeddelande Tre nya delägare till Stockholm

3 juli 2017 Om byrån Karriär

Tre nya delägare har valts in till Vinges Stockholmskontor med tillträde den 1 januari 2018.

Det är (fr.v) Cecilia Möller Norsted, advokat inom arbetsgruppen Tvistlösning, Åsa Gotthardsson, advokat med fokus på Arbetsrätt, och David Andersson, advokat och tillhörande i arbetsgruppen Kapitalmarknad och publik M&A.

Maria-Pia Hope, VD Vinge: - Vi är mycket glada över att välkomna Cecilia, Åsa och David som nya delägare. Det känns positivt att vi under detta år, då aktiviteten varit rekordhög, ytterligare kan säkra Vinges fullservicetjänst inom de viktiga områdena tvistlösning, kapitalmarknadstransaktioner och arbetsrätt. Vi önskar Cecilia, Åsa och David varmt välkomna som delägare!

Vinge i topp inom M&A

Vinge har hanterat både flest och de värdemässigt största transaktionerna under det första halvåret 2020 enligt Mergermarkets halvårsstatistik. Per halvårsskiftet hade Vinge agerat ombud i 40 transaktioner, till ett värde om MUSD 6.806. På motsvarande nordiska lista når Vinge en andraplats för antalet transaktioner, och en förstaplats för de värdemässigt största projekten.
3 juli 2020 Om byrån Karriär

Anna Palmérus invald i Västsvenska Handelskammarens styrelse

I samband med Västsvenska Handelskammarens årsmöte har Anna Palmérus, Managing Partner vid Vinges Göteborgskontor, valts in som ledamot i kammarens styrelse.
19 maj 2020 Om byrån Karriär

Vinge utsedd till ”Swedish Law Firm of the Year 2020” av IFLR

Vinge har tagit emot utmärkelsen ”Swedish Law Firm of the Year 2020” av International Financial Law Review, IFLR.
24 april 2020 Om byrån Karriär