Skatteexperten Thomas Andersson till Vinge

Vinges skattegrupp utökar nu kapaciteten och breddar kompetensen genom rekryteringen av skatteexperten och ekonomen Thomas Andersson, som idag blir counsel vid Vinges stockholmskontor.

Mattias Schömer, delägare och advokat: - Thomas inriktning är företagsbeskattning och skattetvister. Han stärker vår kapacitet inom skattegruppen och fungerar som ytterligare en pusselbit i Vinges fullserviceerbjudande. Vi har följt Thomas under flera års tid och är väldigt glada över att han väljer att komma till Vinge.

Thomas har över 25 års erfarenhet inom skatteområdet. Han kommer närmast från Deloitte där han arbetat som skatterådgivare och partner i 16 år. Hans erfarenhet omfattar såväl skattetvister som rådgivning vid omstrukturering av företagsgrupper.

Thomas har vid flera tillfällen, senast 2016, varit med på International Tax Reviews ranking över Sveriges mest ansedda skatterådgivare.

Kristian Sjöholm, presschef, 010 614 33 53, kristian.sjoholm@vinge.se

Relaterat

Storslam för Vinge vid Managing IP EMEA Awards 2024

Vinge tog under torsdagskvällen emot hela fyra utmärkelser vid Managing IP EMEA Awards 2024 i London. Det gör Vinge till en av galans stora vinnare, och den mest framgångsrika svenska byrån.
11 april 2024 Om byrån Karriär

Möt Sofie Nordgren, ny delägare vid Vinge Skåne

Efter totalt 16 år utomlands och med ett imponerande CV med arbete på internationella advokatbyråer i London i bagaget valde Sofie Nordgren att flytta hem till Sverige och fortsätta karriären här. Att det blev just Vinge var ingen slump, och vid årsskiftet tillträdde hon rollen som delägare på Vinges Skånekontor.
19 mars 2024 Om byrån Karriär

Vinge topprankad i 12 områden och som Leading Firm i Chambers & Partners Europe Guide 2024

Ett stort tack till alla våra klienter som bistått med viktig feedback i samband med Chambers & Partners årliga ranking. Resultatet har nu offentliggjorts, och vi gläder oss åt topprankingar i 12 områden, samt som Leading Firm och ett betydande antal individuella rankingar.
14 mars 2024 Om byrån Karriär