Skatteexperten Thomas Andersson till Vinge

3 april 2017 Om byrån Karriär

Vinges skattegrupp utökar nu kapaciteten och breddar kompetensen genom rekryteringen av skatteexperten och ekonomen Thomas Andersson, som idag blir counsel vid Vinges stockholmskontor.

Mattias Schömer, delägare och advokat: - Thomas inriktning är företagsbeskattning och skattetvister. Han stärker vår kapacitet inom skattegruppen och fungerar som ytterligare en pusselbit i Vinges fullserviceerbjudande. Vi har följt Thomas under flera års tid och är väldigt glada över att han väljer att komma till Vinge.

Thomas har över 25 års erfarenhet inom skatteområdet. Han kommer närmast från Deloitte där han arbetat som skatterådgivare och partner i 16 år. Hans erfarenhet omfattar såväl skattetvister som rådgivning vid omstrukturering av företagsgrupper.

Thomas har vid flera tillfällen, senast 2016, varit med på International Tax Reviews ranking över Sveriges mest ansedda skatterådgivare.

Kristian Sjöholm, presschef, 010 614 33 53, kristian.sjoholm@vinge.se

Vinge utses till årets svenska advokatbyrå 2021 av Chambers & Partners

Priset, Chambers Europe Award for Excellence – Sweden Law Firm of the Year 2021, är ett av de främsta priser en svensk advokatbyrå kan få. Vinge har tidigare tagit emot priset vid fyra tillfällen.
23 april 2021 Om byrån Karriär

Vinge har mottagit högsta ranking i 14 av 18 kategorier i Legal 500:s nyligen släppta ranking.

Följande verksamhetsområden har erhållit Tier 1 i The Legal 500:s EMEA guide: Banking & Finance, Capital Markets, Commercial, Corporate and M&A, Employment, Energy, Environment, EU and Competition, Insolvency, Insurance, Intellectual Property and Media, IT and Telecoms, Real Estate, Shipping, Tax.
16 april 2021 Om byrån Karriär

Vinge topprankat av Chambers & Partners inom tio verksamhetsområden

Ett stort tack till alla er klienter som bistått med viktig feedback i samband med Chambers årliga ranking. Resultatet har nu offenliggjorts, och vi gläder oss åt topprankingar i 13 områden och ett betydande antal individuella rankingar.
19 mars 2021 Om byrån Karriär