Skatteexperten Thomas Andersson till Vinge

3 april 2017 Om byrån Karriär

Vinges skattegrupp utökar nu kapaciteten och breddar kompetensen genom rekryteringen av skatteexperten och ekonomen Thomas Andersson, som idag blir counsel vid Vinges stockholmskontor.

Mattias Schömer, delägare och advokat: - Thomas inriktning är företagsbeskattning och skattetvister. Han stärker vår kapacitet inom skattegruppen och fungerar som ytterligare en pusselbit i Vinges fullserviceerbjudande. Vi har följt Thomas under flera års tid och är väldigt glada över att han väljer att komma till Vinge.

Thomas har över 25 års erfarenhet inom skatteområdet. Han kommer närmast från Deloitte där han arbetat som skatterådgivare och partner i 16 år. Hans erfarenhet omfattar såväl skattetvister som rådgivning vid omstrukturering av företagsgrupper.

Thomas har vid flera tillfällen, senast 2016, varit med på International Tax Reviews ranking över Sveriges mest ansedda skatterådgivare.

Kristian Sjöholm, presschef, 010 614 33 53, kristian.sjoholm@vinge.se

Nya delägare och counsels utsedda vid Vinges Stockholmskontor

Advokaterna Sofie Bjärtun, Rikard Lindahl, Malin Malm Waerme och Daniel Wendelsson vid Vinges Stockholmskontor har utsetts till nya delägare från och med 1 januari 2022. Följande advokater har valts in som counsels vid Vinges Stockholmskontor: Stojan Arnerstål, Amanda Knutsson, Jolene Reimerson, Linnéa Sellström och Filip Öhrner.
6 juli 2021 Om byrån Karriär

Nya delägare och counsels utsedda vid Vinges Stockholmskontor

6 juli 2021 Om byrån Karriär

Hayaat Ibrahim tar plats på Nova Talents lista 2021

Hayaat Ibarahim har av Nova Talent Nordics utnämnts till listan Nova Talent 111 i kategorin Legal Services. Hon är dessutom ”the Jury’s Choice” i kategorin Legal Services.
7 juni 2021 Om byrån Karriär