Pressmeddelande Skatteexperten Thomas Andersson till Vinge

3 april 2017 Om byrån Karriär

Vinges skattegrupp utökar nu kapaciteten och breddar kompetensen genom rekryteringen av skatteexperten och ekonomen Thomas Andersson, som idag blir counsel vid Vinges stockholmskontor.

Mattias Schömer, delägare och advokat: - Thomas inriktning är företagsbeskattning och skattetvister. Han stärker vår kapacitet inom skattegruppen och fungerar som ytterligare en pusselbit i Vinges fullserviceerbjudande. Vi har följt Thomas under flera års tid och är väldigt glada över att han väljer att komma till Vinge.

Thomas har över 25 års erfarenhet inom skatteområdet. Han kommer närmast från Deloitte där han arbetat som skatterådgivare och partner i 16 år. Hans erfarenhet omfattar såväl skattetvister som rådgivning vid omstrukturering av företagsgrupper.

Thomas har vid flera tillfällen, senast 2016, varit med på International Tax Reviews ranking över Sveriges mest ansedda skatterådgivare.

Kristian Sjöholm, presschef, 010 614 33 53, kristian.sjoholm@vinge.se

” Det är på grund av sommarnotarietiden som jag jobbar här idag”

Robin Eliasson började sin bana på Vinge med att vara sommarnotarie 2016. Här berättar han om hur sommaren på Vinge fick honom att lämna ett liv till sjöss för en juridisk karriär.
29 oktober 2020 Om byrån Karriär

”Sök bara, det är definitivt inget du kommer att ångra”

Lisa Malmborg sökte och blev antagen till vårt sommarnotarieprogram 2018. I våras började hon som biträdande jurist inom EU- & konkurrensrätt här på Vinge. Vi ställde några frågor till henne om hur hennes erfarenheter från sommaren på Vinge och om hon har några tips till de som nu ska söka till 2021 års sommarnotarieprogram.
29 oktober 2020 Om byrån Karriär

”Slappna av och var dig själv”

Carl Trolle Olson var sommarnotarie på Vinges Malmökontor sommaren 2020. Inom kort tillträder han som biträdande jurist hos Vinge, en följd av att han var med i vårt sommarnotarieprogram. Här berättar Trolle om sina upplevelser från sommaren hos Vinge och ger tips på vad man ska tänka på om man funderar på att söka till sommarnotarieprogrammet 2021.
28 oktober 2020 Om byrån Karriär