Skatteexperten Thomas Andersson till Vinge

3 april 2017 Om byrån Karriär

Vinges skattegrupp utökar nu kapaciteten och breddar kompetensen genom rekryteringen av skatteexperten och ekonomen Thomas Andersson, som idag blir counsel vid Vinges stockholmskontor.

Mattias Schömer, delägare och advokat: - Thomas inriktning är företagsbeskattning och skattetvister. Han stärker vår kapacitet inom skattegruppen och fungerar som ytterligare en pusselbit i Vinges fullserviceerbjudande. Vi har följt Thomas under flera års tid och är väldigt glada över att han väljer att komma till Vinge.

Thomas har över 25 års erfarenhet inom skatteområdet. Han kommer närmast från Deloitte där han arbetat som skatterådgivare och partner i 16 år. Hans erfarenhet omfattar såväl skattetvister som rådgivning vid omstrukturering av företagsgrupper.

Thomas har vid flera tillfällen, senast 2016, varit med på International Tax Reviews ranking över Sveriges mest ansedda skatterådgivare.

Kristian Sjöholm, presschef, 010 614 33 53, kristian.sjoholm@vinge.se

"Lärorikt, utmanande och otroligt kul!"

Ida Redander var sommarnotarie på Vinges Stockholmskontor sommaren 2021, något hon varmt rekommenderar andra juriststudenter. "Det är ett otroligt meriterande sommarjobb som utvecklar en både juridiskt och som person", säger Ida.
1 oktober 2021 Om byrån Karriär

"Våga vara personlig och visa vem du är"

”Lärorikt, utmanande och väldigt kul”, så sammanfattar Nour Makie sin tid som sommarnotarie på Vinges Stockholmskontor under sommaren 2021. I februari börjar han som biträdande jurist i Bank och Finans-gruppen här på Vinge.
1 oktober 2021 Om byrån Karriär

"Får du en plats har du en väldigt rolig sommar att se fram emot"

Ett kontaktsamtal på en arbetsmarknadsmässa. Som blev till ett jobb som sommarnotarie och erbjudande om jobb som biträdande jurist. I somras gjorde Rebecca Edvardsson sin sommarnotarietjänstgöring på Vinge i Göteborg. ”En otroligt bra erfarenhet för den som vill lära sig mycket på kort tid, och ha roligt under tiden”. Här delar hon med sig av sina bästa tips.