Sex nya delägare till Vinge

6 september 2016 Om byrån Karriär

Vinge förstärker med sex nya delägare vid kontoren i Göteborg och Stockholm från den 1 januari 2017. Syftet är att säkerställa Vinges ledande position inom fastighetssektorn och att möta det ökade behovet av affärsjuridisk kompetens inom Bank & Finans samt Life Sciences & Health.

– Vi är mycket glada att kunna välkomna de sex nya delägarna. De har en mångårig erfarenhet från Vinge och stor kompetens inom sina respektive områden, säger Maria-Pia Hope, VD på Vinge.

Tre av de sex nya delägarna är verksamma vid Vinges Stockholmskontor:

• Kristina Ekberg har arbetat på Vinge sedan 2006 och är verksam inom M&A och ansvarig för affärsområdet Life Sciences & Health.
  • Niclas Winnberg har arbetat på Vinge sedan 1999 och är verksam inom Fastighetsrätt, Entreprenad och Samhällsbyggnad.
  • Albert Wållgren har arbetat på Vinge sedan 2009 och är verksam inom Bank och Finans.

Ytterligare tre delägare arbetar vid Vinges Göteborgskontor:

• Silvia Dahlberg har arbetat på Vinge sedan 2006 och är verksam inom Tvistlösning och Fastighetsrätt.
  • Robert Deli har arbetat på Vinge sedan 2013 och är verksam inom Fastighetsrätt, Entreprenad och Samhällsbyggnad.
  • Michele Fara har arbetat på Vinge sedan 2007 och är verksam inom Tvistlösning, Commercial Agreements och Sjö- och Transporträtt.

– De nya delägarna har en mycket eftertraktad kompetens för våra klienter och är ett välkommet tillskott till vår delägarkrets, säger Charlotte Forssander, Managing Partner i Göteborg.

För mer information, vänligen kontakta;
Maria-Pia Hope, VD Vinge, 010-614 31 27
Charlotte Forssander, Managing Partner Göteborg, 010-614 15 88
Ulrika Åkervall Westin, Kommunikationschef, 010-614 30 29

Nya delägare och counsels utsedda vid Vinges Stockholmskontor

Advokaterna Sofie Bjärtun, Rikard Lindahl, Malin Malm Waerme och Daniel Wendelsson vid Vinges Stockholmskontor har utsetts till nya delägare från och med 1 januari 2022. Följande advokater har valts in som counsels vid Vinges Stockholmskontor: Stojan Arnerstål, Amanda Knutsson, Jolene Reimerson, Linnéa Sellström och Filip Öhrner.
6 juli 2021 Om byrån Karriär

Nya delägare och counsels utsedda vid Vinges Stockholmskontor

6 juli 2021 Om byrån Karriär

Hayaat Ibrahim tar plats på Nova Talents lista 2021

Hayaat Ibarahim har av Nova Talent Nordics utnämnts till listan Nova Talent 111 i kategorin Legal Services. Hon är dessutom ”the Jury’s Choice” i kategorin Legal Services.
7 juni 2021 Om byrån Karriär