Pressmeddelande Sex nya delägare till Vinge

6 september 2016 Om byrån Karriär

Vinge förstärker med sex nya delägare vid kontoren i Göteborg och Stockholm från den 1 januari 2017. Syftet är att säkerställa Vinges ledande position inom fastighetssektorn och att möta det ökade behovet av affärsjuridisk kompetens inom Bank & Finans samt Life Sciences & Health.

– Vi är mycket glada att kunna välkomna de sex nya delägarna. De har en mångårig erfarenhet från Vinge och stor kompetens inom sina respektive områden, säger Maria-Pia Hope, VD på Vinge.

Tre av de sex nya delägarna är verksamma vid Vinges Stockholmskontor:

• Kristina Ekberg har arbetat på Vinge sedan 2006 och är verksam inom M&A och ansvarig för affärsområdet Life Sciences & Health.
  • Niclas Winnberg har arbetat på Vinge sedan 1999 och är verksam inom Fastighetsrätt, Entreprenad och Samhällsbyggnad.
  • Albert Wållgren har arbetat på Vinge sedan 2009 och är verksam inom Bank och Finans.

Ytterligare tre delägare arbetar vid Vinges Göteborgskontor:

• Silvia Dahlberg har arbetat på Vinge sedan 2006 och är verksam inom Tvistlösning och Fastighetsrätt.
  • Robert Deli har arbetat på Vinge sedan 2013 och är verksam inom Fastighetsrätt, Entreprenad och Samhällsbyggnad.
  • Michele Fara har arbetat på Vinge sedan 2007 och är verksam inom Tvistlösning, Commercial Agreements och Sjö- och Transporträtt.

– De nya delägarna har en mycket eftertraktad kompetens för våra klienter och är ett välkommet tillskott till vår delägarkrets, säger Charlotte Forssander, Managing Partner i Göteborg.

För mer information, vänligen kontakta;
Maria-Pia Hope, VD Vinge, 010-614 31 27
Charlotte Forssander, Managing Partner Göteborg, 010-614 15 88
Ulrika Åkervall Westin, Kommunikationschef, 010-614 30 29

Vinge i topp inom M&A

Vinge har hanterat både flest och de värdemässigt största transaktionerna under det första halvåret 2020 enligt Mergermarkets halvårsstatistik. Per halvårsskiftet hade Vinge agerat ombud i 40 transaktioner, till ett värde om MUSD 6.806. På motsvarande nordiska lista når Vinge en andraplats för antalet transaktioner, och en förstaplats för de värdemässigt största projekten.
3 juli 2020 Om byrån Karriär

Anna Palmérus invald i Västsvenska Handelskammarens styrelse

I samband med Västsvenska Handelskammarens årsmöte har Anna Palmérus, Managing Partner vid Vinges Göteborgskontor, valts in som ledamot i kammarens styrelse.
19 maj 2020 Om byrån Karriär

Vinge utsedd till ”Swedish Law Firm of the Year 2020” av IFLR

Vinge har tagit emot utmärkelsen ”Swedish Law Firm of the Year 2020” av International Financial Law Review, IFLR.
24 april 2020 Om byrån Karriär