Pressmeddelande Sex nya delägare till Vinge

6 september 2016 Om byrån Karriär

Vinge förstärker med sex nya delägare vid kontoren i Göteborg och Stockholm från den 1 januari 2017. Syftet är att säkerställa Vinges ledande position inom fastighetssektorn och att möta det ökade behovet av affärsjuridisk kompetens inom Bank & Finans samt Life Sciences & Health.

– Vi är mycket glada att kunna välkomna de sex nya delägarna. De har en mångårig erfarenhet från Vinge och stor kompetens inom sina respektive områden, säger Maria-Pia Hope, VD på Vinge.

Tre av de sex nya delägarna är verksamma vid Vinges Stockholmskontor:

• Kristina Ekberg har arbetat på Vinge sedan 2006 och är verksam inom M&A och ansvarig för affärsområdet Life Sciences & Health.
  • Niclas Winnberg har arbetat på Vinge sedan 1999 och är verksam inom Fastighetsrätt, Entreprenad och Samhällsbyggnad.
  • Albert Wållgren har arbetat på Vinge sedan 2009 och är verksam inom Bank och Finans.

Ytterligare tre delägare arbetar vid Vinges Göteborgskontor:

• Silvia Dahlberg har arbetat på Vinge sedan 2006 och är verksam inom Tvistlösning och Fastighetsrätt.
  • Robert Deli har arbetat på Vinge sedan 2013 och är verksam inom Fastighetsrätt, Entreprenad och Samhällsbyggnad.
  • Michele Fara har arbetat på Vinge sedan 2007 och är verksam inom Tvistlösning, Commercial Agreements och Sjö- och Transporträtt.

– De nya delägarna har en mycket eftertraktad kompetens för våra klienter och är ett välkommet tillskott till vår delägarkrets, säger Charlotte Forssander, Managing Partner i Göteborg.

För mer information, vänligen kontakta;
Maria-Pia Hope, VD Vinge, 010-614 31 27
Charlotte Forssander, Managing Partner Göteborg, 010-614 15 88
Ulrika Åkervall Westin, Kommunikationschef, 010-614 30 29

Vinge behåller toppranking

I Chambers Global nyligen publicerade ranking erhåller Vinge toppranking för M&A, Kapitalmarknad och publik M&A, Tvistlösning samt Immaterialrätt i band 1, samt för Bank och finans i band 2.
24 februari 2021 Om byrån Karriär

Vinge utnämns till ”The top firm in Sweden” i WTR 1000:s senaste ranking

När World Trademark Review presenterar årets ranking hamnar Vinge i topp. Byrån erhåller guidens främsta omnämnande, där även enskilda experter lyfts fram.
18 februari 2021 Om byrån Karriär

Vinge i topp när transaktionsåret 2020 summeras

Efter en period av turbulens blickar vi tillbaka på ett 2020 som trots rådande osäkerhet inneburit ett mycket starkt år. När fjolåret summeras i Mergermarkets rapport ser vi tillbaka på ytterligare ett år med hög aktivitet, där Vinge tar förstaplatsen för såväl antal transaktioner som transaktionsvärde i Sverige.
7 januari 2021 Om byrån Karriär