Pressmeddelande Sex nya delägare till Vinge

6 september 2016 Om byrån Karriär

Vinge förstärker med sex nya delägare vid kontoren i Göteborg och Stockholm från den 1 januari 2017. Syftet är att säkerställa Vinges ledande position inom fastighetssektorn och att möta det ökade behovet av affärsjuridisk kompetens inom Bank & Finans samt Life Sciences & Health.

– Vi är mycket glada att kunna välkomna de sex nya delägarna. De har en mångårig erfarenhet från Vinge och stor kompetens inom sina respektive områden, säger Maria-Pia Hope, VD på Vinge.

Tre av de sex nya delägarna är verksamma vid Vinges Stockholmskontor:

• Kristina Ekberg har arbetat på Vinge sedan 2006 och är verksam inom M&A och ansvarig för affärsområdet Life Sciences & Health.
  • Niclas Winnberg har arbetat på Vinge sedan 1999 och är verksam inom Fastighetsrätt, Entreprenad och Samhällsbyggnad.
  • Albert Wållgren har arbetat på Vinge sedan 2009 och är verksam inom Bank och Finans.

Ytterligare tre delägare arbetar vid Vinges Göteborgskontor:

• Silvia Dahlberg har arbetat på Vinge sedan 2006 och är verksam inom Tvistlösning och Fastighetsrätt.
  • Robert Deli har arbetat på Vinge sedan 2013 och är verksam inom Fastighetsrätt, Entreprenad och Samhällsbyggnad.
  • Michele Fara har arbetat på Vinge sedan 2007 och är verksam inom Tvistlösning, Commercial Agreements och Sjö- och Transporträtt.

– De nya delägarna har en mycket eftertraktad kompetens för våra klienter och är ett välkommet tillskott till vår delägarkrets, säger Charlotte Forssander, Managing Partner i Göteborg.

För mer information, vänligen kontakta;
Maria-Pia Hope, VD Vinge, 010-614 31 27
Charlotte Forssander, Managing Partner Göteborg, 010-614 15 88
Ulrika Åkervall Westin, Kommunikationschef, 010-614 30 29

” Det är på grund av sommarnotarietiden som jag jobbar här idag”

Robin Eliasson började sin bana på Vinge med att vara sommarnotarie 2016. Här berättar han om hur sommaren på Vinge fick honom att lämna ett liv till sjöss för en juridisk karriär.
29 oktober 2020 Om byrån Karriär

”Sök bara, det är definitivt inget du kommer att ångra”

Lisa Malmborg sökte och blev antagen till vårt sommarnotarieprogram 2018. I våras började hon som biträdande jurist inom EU- & konkurrensrätt här på Vinge. Vi ställde några frågor till henne om hur hennes erfarenheter från sommaren på Vinge och om hon har några tips till de som nu ska söka till 2021 års sommarnotarieprogram.
29 oktober 2020 Om byrån Karriär

”Slappna av och var dig själv”

Carl Trolle Olson var sommarnotarie på Vinges Malmökontor sommaren 2020. Inom kort tillträder han som biträdande jurist hos Vinge, en följd av att han var med i vårt sommarnotarieprogram. Här berättar Trolle om sina upplevelser från sommaren hos Vinge och ger tips på vad man ska tänka på om man funderar på att söka till sommarnotarieprogrammet 2021.
28 oktober 2020 Om byrån Karriär