Ny delägare invald och två nya counslar utsedda

20 november 2015 Om byrån Karriär

Advokat Anna Palmérus, verksam vid Vinges Göteborgskontor, blir ny delägare på Vinge. Samtidigt utnämns advokaterna Robert Deli, verksam i Göteborg, och Matthias Pannier, verksam i Stockholm, till counslar. Utnämningarna gäller från och med den 1 januari 2016.

− Alla tre representerar ett stort kunnande inom sina respektive områden och är dessutom, i alla avseenden, mycket goda Vingeambassadörer, säger Maria-Pia Hope, Managing Partner Stockholm och Charlotte Forssander, Managing Partner Göteborg.

Anna Palmérus har en lång Vinge-karriär i ryggen och har varit verksam både i Stockholm (1998-2008) och nu i Göteborg sedan 2008. Anna har i huvudsak två juridiska ben att stå på; konkurrensrätt och obeståndsrätt.

Robert Deli började på Vinge 2013 och är verksam i Göteborg. Han har sedan dess byggt upp en fin verksamhet inom fastighetsjuridik i allmänhet, och entreprenadrätt i synnerhet.

Matthias Pannier började på Vinge 2011 och är verksam i Stockholm, främst inom M&A. Han är svensk advokat och tysk Rechanwalt samt har arbetat som jurist på topprankade advokatbyråer i Tyskland och England.

För ytterligare information;

Maria-Pia Hope
VD Vinge, Managing Partner Stockholm
maria-pia-hope@vinge.se

Charlotte Forssander
Managing Partner Göteborg
charlotte.forssander@vinge.se
010 614 15 88

Ulrika Åkervall Westin
Marknad- och kommunikationschef
ulrika.westin@vinge.se

Relaterat

Storslam för Vinge vid Managing IP EMEA Awards 2024

Vinge tog under torsdagskvällen emot hela fyra utmärkelser vid Managing IP EMEA Awards 2024 i London. Det gör Vinge till en av galans stora vinnare, och den mest framgångsrika svenska byrån.
11 april 2024 Om byrån Karriär

Möt Sofie Nordgren, ny delägare vid Vinge Skåne

Efter totalt 16 år utomlands och med ett imponerande CV med arbete på internationella advokatbyråer i London i bagaget valde Sofie Nordgren att flytta hem till Sverige och fortsätta karriären här. Att det blev just Vinge var ingen slump, och vid årsskiftet tillträdde hon rollen som delägare på Vinges Skånekontor.
19 mars 2024 Om byrån Karriär

Vinge topprankad i 12 områden och som Leading Firm i Chambers & Partners Europe Guide 2024

Ett stort tack till alla våra klienter som bistått med viktig feedback i samband med Chambers & Partners årliga ranking. Resultatet har nu offentliggjorts, och vi gläder oss åt topprankingar i 12 områden, samt som Leading Firm och ett betydande antal individuella rankingar.
14 mars 2024 Om byrån Karriär