Håkan Borgenhäll ny delägare på Vinge

22 april 2013

Vinges delägare i Stockholm har valt in Håkan Borgenhäll som ny delägare. Håkan är en av landets ledande jurister inom immaterialrätt (Intellectual Property, IP) och har omfattande erfarenhet av olika IP-processer och strategier.

- Vi är mycket glada och stolta över att Håkan väljer att bli delägare på Vinge. I en marknad där Vinges kompletta fullserviceerbjudande efterfrågas alltmer, ser vi detta som en nyckelrekrytering som kommer att gagna Vinges klienter, säger Maria-Pia Hope, VD för Vinge och Managing Partner för Vinge i Stockholm.

Håkan Borgenhäll kommer närmast från Lindahl i Stockholm, där han varit delägare och chef för deras IP-rättsgrupp sedan 2009. Därförinnan spenderade han 18 år på advokatfirman RydinCarlsten, som fusionerades med Lindahl 2009. I oktober 2012 förordnades Håkan Borgenhäll av Justitieministern att som expert biträda i regeringens utredning om ett enhetligt patentskydd och patentdomstol i EU samt författandet av en ny patentlag.

Håkan kommer att börja på Vinge efter överenskommelse med Lindahl och han kommer då bli ansvarig för en ny IP-rättsgrupp på Vinge i Stockholm.

Maria-Pia Hope, VD Vinge, 010 614 3127
Anna Rasin, kommunikationschef Vinge, 010 614 30 29

Vingemedarbetare föreläser när SACG arrangerar årsstämma och seminarium

Onsdagen 1 juni arrangerar Svenska föreningen mot piratkopiering, SACG, årsstämma i Vinges lokaler i Stockholm. Under det efterföljande seminariet talar Vingemedarbetarna Mia Falk och Richard Wessman.
24 maj 2022

REPowerEU-planen – EU-kommissionens svar på störningarna på energimarknaden

Den 18 maj 2022 lade EU-kommissionen fram REPowerEU-planen som svar på de globala störningarna på energimarknaden som har orsakats av Rysslands invasion av Ukraina.
24 maj 2022

Nya sanktioner och informationskrav införs på konsumenträttsområdet

Inom konsumenträtten har det den senaste tiden skett ett antal större ändringar. 1 maj trädde bland annat en ny konsumentköplag i kraft. Nu införs ytterligare ny reglering, med nya sanktionsmöjligheter inspirerade av dataskyddsförordningen (GDPR).
19 maj 2022