Pressmeddelande Håkan Borgenhäll ny delägare på Vinge

22 april 2013

Vinges delägare i Stockholm har valt in Håkan Borgenhäll som ny delägare. Håkan är en av landets ledande jurister inom immaterialrätt (Intellectual Property, IP) och har omfattande erfarenhet av olika IP-processer och strategier.

- Vi är mycket glada och stolta över att Håkan väljer att bli delägare på Vinge. I en marknad där Vinges kompletta fullserviceerbjudande efterfrågas alltmer, ser vi detta som en nyckelrekrytering som kommer att gagna Vinges klienter, säger Maria-Pia Hope, VD för Vinge och Managing Partner för Vinge i Stockholm.

Håkan Borgenhäll kommer närmast från Lindahl i Stockholm, där han varit delägare och chef för deras IP-rättsgrupp sedan 2009. Därförinnan spenderade han 18 år på advokatfirman RydinCarlsten, som fusionerades med Lindahl 2009. I oktober 2012 förordnades Håkan Borgenhäll av Justitieministern att som expert biträda i regeringens utredning om ett enhetligt patentskydd och patentdomstol i EU samt författandet av en ny patentlag.

Håkan kommer att börja på Vinge efter överenskommelse med Lindahl och han kommer då bli ansvarig för en ny IP-rättsgrupp på Vinge i Stockholm.

Maria-Pia Hope, VD Vinge, 010 614 3127
Anna Rasin, kommunikationschef Vinge, 010 614 30 29

Ändringar i konkurrenslagen leder till behov av översyn av compliance-policys och manualer för gryningsräder

Som tidigare beskrivet på Vinge.se 12 oktober kommer konkurrenslagen (2008:579) att ändras i flera viktiga avseenden 1 mars 2021. Till följd av dessa omfattande ändringar rekommenderar vi att varje verksamhet gör en översyn av compliance policys och manualer för eventuella gryningsräder.
25 november 2020

Jerker Kjellander är ny delägare i Skåne

Tvistlösningsexperten Jerker Kjellander har valts in som delägare till Vinges Skånekontor.
20 november 2020

Arbetsrättspodden # 30 – Anställd eller konsult?

Konsultupplägg riskerar ibland att bli alltför likt ett anställningsförhållande, och om något går fel kan det i praktiken bli en dyr och besvärlig historia. Välkommen till Arbetsrättspodden, podden för dig som arbetar med HR och personalrelaterade frågor eller är nyfiken på arbetsrätt.
18 november 2020