Pressmeddelande Håkan Borgenhäll ny delägare på Vinge

22 april 2013

Vinges delägare i Stockholm har valt in Håkan Borgenhäll som ny delägare. Håkan är en av landets ledande jurister inom immaterialrätt (Intellectual Property, IP) och har omfattande erfarenhet av olika IP-processer och strategier.

- Vi är mycket glada och stolta över att Håkan väljer att bli delägare på Vinge. I en marknad där Vinges kompletta fullserviceerbjudande efterfrågas alltmer, ser vi detta som en nyckelrekrytering som kommer att gagna Vinges klienter, säger Maria-Pia Hope, VD för Vinge och Managing Partner för Vinge i Stockholm.

Håkan Borgenhäll kommer närmast från Lindahl i Stockholm, där han varit delägare och chef för deras IP-rättsgrupp sedan 2009. Därförinnan spenderade han 18 år på advokatfirman RydinCarlsten, som fusionerades med Lindahl 2009. I oktober 2012 förordnades Håkan Borgenhäll av Justitieministern att som expert biträda i regeringens utredning om ett enhetligt patentskydd och patentdomstol i EU samt författandet av en ny patentlag.

Håkan kommer att börja på Vinge efter överenskommelse med Lindahl och han kommer då bli ansvarig för en ny IP-rättsgrupp på Vinge i Stockholm.

Maria-Pia Hope, VD Vinge, 010 614 3127
Anna Rasin, kommunikationschef Vinge, 010 614 30 29

Arbetsrättspodden # 25 - Provanställning

När en anställning påbörjas är det vanligt att den startar med en prövotid. Detta för att arbetsgivaren ska kunna se om den anställde är rätt person på rätt plats. Välkommen till Arbetsrättspodden, podden för dig som arbetar med HR och personalrelaterade frågor eller är nyfiken på arbetsrätt.
16 september 2020

Sanktioner och handelsbegränsningar mot Kina – påverkan på svenska företag

USA och EU har under sommaren fortsatt att införa handelsbegränsande åtgärder mot Kina. Åtgärderna har haft stora konsekvenser för omvärlden, inte minst då Kina sägs stå för nästan 30 % av världens totala tillverkning. Hur påverkas Sverige och svenska företag av dessa handelsbegränsningar?
15 september 2020

Vinge utnämns till bästa advokatbyrå för kvinnliga affärsjurister

Vinge har utsetts till “Bästa nordiska affärsjuridiska byrå för kvinnor” på European Women in Business Law Awards som ägde rum i London 10 september. Vinge tar för åttonde gången emot priset som den advokatbyrå som lyckats bäst med sitt jämställdhetsarbete.
10 september 2020