Uppdrag

Vinge företräder Akzo Nobel i försäljningen av Carbide Sweden till SKW

20 december 2010

Vinge företräder Akzo Nobel Sweden Finance AB (publ) i samband med försäljningen av rörelsen i det helägda dotterbolaget Carbide Sweden AB till det tyska specialkemikaliebolaget SKW Stahl-Metallurgie Holding AG (genom ett svenskt dotterbolag). Carbide Sweden producerar och marknadsför kalciumkarbid som är en råvara för tillverkning av acetylengas, som bland annat används som svetsgas. Karbid används också i ståltillverkning.

Vinges team består av delägare Daniel Rosvall tillsammans med bland andra biträdande juristen Peter Sundgren (M&A), delägare Thomas Sjöberg, counsel Johan Cederblad och biträdande juristen Daniel Unger (Fastighets- & Miljörätt), biträdande juristerna Jenny Dangré, Christian Hybbinette och My Muratori (General Corporate), biträdande juristen Per Westman (Arbetsrätt) och counsel Per Karlsson (EU- & Konkurrensrätt).

Relaterat

Vinge biträder Hässelby Blommor vid förvärv av Luwasa Greenstyling och Bellis Växtmiljö

Hässelby Blommor Holding AB har förvärvat samtliga aktier i Luwasa Greenstyling AB resp. Bellis Växtmiljö i Partille AB och skapar därmed Sveriges starkaste företagsgrupp inom växtinredning.
30 juni 2025

Vinge företräder Odevo vid förvärvet av Portik Group

Vinge har företrätt Odevo, det internationellt ledande bolaget inom bostadsförvaltning, i samband med förvärvet av Portik Group. Genom förvärvet fortsätter Odevo med sin internationella expansion genom att etablera sig i Spanien, Italien, Portugal och Mexiko.
27 juni 2025

Vinge agerade svensk legal rådgivare till Viking Global Investors i ett förvärv av en betydande kontrollerande andel av aktierna i Voyado i en transaktion som värderar bolaget till cirka 3,5 miljarder kronor

Voyado är en snabbväxande och ledande plattform för kundupplevelse inom detaljhandeln och har etablerat sig som en av de mest betrodda teknikleverantörerna i Norden. Plattformen är integrerad i många detaljhandelsföretags affärskritiska infrastruktur och hjälper återförsäljare och varumärken att omvandla kund- och produktdata till lojalitet, optimera e-handelsresultat samt skapa en mer personlig köpupplevelse – både i butik och online.
27 juni 2025