15 maj 2025
11:30 - 13:00
Nordstadstorget 6, 411 05 Göteborg, Sverige
Denna gång tänkte vi rikta vårt fokus mot arbetsmiljöutredningar. Oavsett om du arbetar som arbetsrättsjurist eller inom HR så ställs du sannolikt förr eller senare inför behovet av att genomföra en arbetsmiljöutredning. Det kan röra sig om allt ifrån en vanlig undersökning av den organisatoriska och sociala arbetsmiljön inom ramen för det systematiska arbetsmiljöarbetet till utredningar av rapporterade missförhållanden eller olika arbetsplatsrelaterade incidenter. Någon vänder sig till HR efter en konferens, resa eller AW och berättar att någonting har hänt. Vad gäller då? Vad får man som arbetsgivare göra och inte? Vilka frågor får ställas och vilka åtgärder kan och bör vidtas? Vad är det sekretess på och för vem?
Vi ses den 15 maj för att dela med oss av våra bästa råd och rekommendationer! Kanske har du själv något klokt råd att dela med dig av?
OSA senast den 13 maj.