Så funkar vår rekryteringsprocess

Rekryteringen börjar med att du skickar in din ansökan, som vanligen består av CV, personligt brev och betyg. Men vad händer sen?

Jag har precis skickat in min ansökan – vad händer nu?

Vårt mål är att besvara varje ansökan inom 14 dagar. Inom den tiden får du besked om du gått vidare i processen, om vi behöver mer information, eller om din ansökan inte gick hela vägen den här gången.

Hur ser processen ut?

Under rekryteringsprocessen får du vanligen genomföra två tester; ett personlighetstest och ett logiskt test. Du kallas på minst två intervjuer, med bland annat HR och delägare i den tilltänkta arbetsgruppen.

Har du tidigare jobbat med juridik genomför vi en jävskontroll. Innan vi ger dig ett eventuellt erbjudande gör vi vanligtvis också en bakgrundskontroll.

Vem kan jag kontakta om jag har frågor eller funderingar kring rekryteringsprocessen?

Enklast är att du kontaktar våra kontaktpersoner för respektive kontor.

Hur lång tid tar processen?

Processen tar vanligtvis ungefär en månad för juniora biträdande jurister men vi förstår värdet av din tid, och försöker vara så effektiva som möjligt.

Hur vet jag att ni har mottagit min ansökan?

När du har skickat in din ansökan får du en bekräftelse på att vi har mottagit din ansökan.

Jag gick inte vidare den här gången, kommer ni att ha mig i åtanke vid framtida rekryteringar?

Vi rekryterar löpande och varje rekrytering är alltid en matchning mellan våra behov och sökande.

Om du är intresserad längre fram rekommenderar vi att du skickar in en ny ansökan.

Vill du jobba hos oss?

Här hittar du våra lediga tjänster!

Klicka här