Nyhet

Vinge IT - årets strategiska support inom Self Service

4 november 2014

I torsdags korades vinnarna av Self Service Awards 2014 på Cirkus i Stockholm. Self Service Awards är en årlig utmärkelse för de organisationer som lyckats bäst med att stödja och effektivisera supportarbetet med hjälp av ComArounds självbetjäningstjänst.

​Priser delades ut i kategorierna Årets Nykomling, Årets Strategiska Support, Årets Migrering och Årets Self Service Star. I kategorin Årets strategiska support, som Vinge vann, var fjorton företag nominerade och i slutet stod det mellan Vinge, Rikspolisstyrelsen och Volvia Försäkringar.

Årets strategiska support delas ut till den organisation som med en tydlig strategi har lyckats med att nå eller överträffa de uppsatta målen med webbaserade självbetjäning. Strategin kan bygga på metoder, ramverk eller på annat sätt vara utmärkande. Målen har varit tydliga och resultat kan påvisas med t ex kundnytta, kundnöjdhet, god/ökad användning och/eller ROI. Organisationen kan också med en förändrad strategi eller förändrat arbetssätt ha visat på en förbättring.

— Det känns naturligtvis jätteroligt att vinna priset som årets strategiska support, säger Ann-Marie Ovin, CIO på Vinge. Sedan införandet av självhjälpsportalen Find-IT i slutet av 2012 har vi arbetat strategiskt och metodiskt med att väva in det som en naturlig del av vår supportverksamhet. Detta har gått bra tack vare Jenny Henrikssons och Monica Gustavsson Asklöfs arbete och stora engagemang.